خاتمی نیوز- نقدهایی در جستجوی فهم و اصلاح

بهبوداوضاع جهان درگرو برخوردفعالانه ونقدمتعهداست.شعاراصلاح طلبی رابرخی دادندولی درعمل...

خاتمی نیوز- نقدهایی در جستجوی فهم و اصلاح

بهبوداوضاع جهان درگرو برخوردفعالانه ونقدمتعهداست.شعاراصلاح طلبی رابرخی دادندولی درعمل...

بادختران دست میدهم تامشهورشوم ورای بیاورم دیگر گریه نمی کنم ها

استراتژی جدید افراطیون اصلاح طلب؛ خاتمی: به من حمله کنید!



یک ماه پیش فیلمی از ریس جمهور سابق منتشر شد که در آن آقای خاتمی بازوی دختری جوان را فشرد واکنون در ایتالیا ... گرچه دفتر ایشان و صادق خرازی جوابیه هایی را منتشر نمودند ولی جوابیه دفتر رییس جمهور سابق و توضیحات مشاورش به گونه تنظیم شده بود که گویی قصد دارد همه را نگران کند .... اما چرا خاتمی به فاصله تنها یک ماه یک عمل بحث برانگیز را چند بار تکرار می کند؟ به راستی او نمی دانست که رسانه ها فیلم و عکس از اعمالش تهیه می کنند؟ ، آیا این اعمال برای مطرح شدن دوباره وی در افکار عمومی نیست؟ آیا او نمی خواهد با استفاده از روش های غیر اخلاقی دوباره به چهره اول رسانه ها شود؟ برخی شنیده ها حاکی است وی می خواهد بدین وسیله بار دیگر زمینه حمله به خود را فراهم کند تا با مظلوم نمایی در این خصوص بتواند محبوبیت از دست رفته را باز یابد! گزارش سپهر را در این رابطه بخوانید :

به گزارش سپهر اخیراً فیلمی از جریان سفر آقای سیدمحمد خاتمی به ایتالیا منتشر شده که پرسش ها و اعتراض های فراوانی را درپی داشته است. این فیلم 5/6 دقیقه ای، آقای خاتمی را در حال عبور از کنار صف مردان و زنان ایتالیایی که ظاهراً در یک مراسم سخنرانی به استقبال - یا بدرقه- ایشان آمده اند نشان می دهد و جناب خاتمی با بسیاری از آنان از جمله تعدادی از زنان و دختران دست داده و جملاتی رد و بدل می کند!
درپی انتشار این فیلم و برخی از اعتراض ها- از جمله انتقاد کیهان - دفتر موسسه بین المللی گفت وگوی تمدن ها که آقای خاتمی ریاست آن را برعهده دارد با صدور بیانیه ای- جوابیه- سعی در تکذیب آن کرد و آقای سیدمحمدصادق خرازی هم که معاون آقای خاتمی و همراه ایشان در سفر مورد اشاره بوده است در تکمیل جوابیه دفتر ایشان توضیحاتی ارائه کرد ،ولی متاسفانه جوابیه دفتر آقای خاتمی و توضیحات آقای صادق خرازی به گونه تنظیم شده بود که گویی قصد دارد همه را نگران کند که از آقای خاتمی بپرسند واقعاً چرا ؟

آیا استراتژی جدید از سوی افراطیون اصلاح طلب برای خاتمی نوشته شده است؟
حال این سوال مطرح می شود که چرا وقتی احمدی نژاد دست معلم پیر خود را آن هم از روی دست کش بوسید عدهای از اصلاح طلبان تاب نیاورده و در نوشته های گوناگون آن را حرام دانستند اکنون چگونه است که سکوت پیشه کرده اند؟ آیا دست دادن مکرر خاتمی با خانم ها که طی هفته های گذشته رخ داده هدف خاصی را دنبال می کند؟

فاطمه رهبر نماینده ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است: آقای خاتمی یک فرد سیاسی است و هرگونه اظهار نظر و اقدام وی نشان دهنده ی نوع بینش و تفکر وی می‏باشد.
رهبر خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان قرائت‌ها‌ی مختلفی از دین و احکام دینی دارند و اقداماتی این چنین از آنها نشانه ی همین قرائت‌ها‌ی مختلف است ولی به نظر می رسد این موضوع حربه ای است برای وادار کردن انتقاد از خاتمی که در نتیجه او به چهره ای مظلوم تبدیل شود.
علی زادسر نماینده ی مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: آقای خاتمی 8 سال رئیس جمهور این کشور بوده اند، و به همین راحتی نمی‏توانند ضروریات و بدیهیات دینی را منکوب کنند ضمن اینکه نمی‏شود به همین راحتی با حیثیت و دین مردم بازی کرد.
زادسر خاطرنشان کرد: قرائت‌ها‌ی مختلف از دین و نیز تبلیغ پلورالیسم دینی از سوی اصلاح طلبان باید هم چنین اقداماتی را به دنبال داشته باشد.
در جوابیه صادق خرازی و دفتر آقای خاتمی انتشار این فیلم را «خلاف شرع و اخلاق» دانسته شده است، که باید گفت؛ اگر انتشار این فیلم خلاف شرع و اخلاق باشد به خاطر غیراخلاقی و خلاف شرع بودن اقدام آقای خاتمی است، بنابراین چگونه می توان نشر یک اقدام غیرشرعی را خلاف شرع دانست ولی خود آن اقدام را خلاف شرع ندانست؟! در این بخش از جوابیه به طور ناخواسته اقدام خلاف آقای خاتمی تایید شده ولی انتشار فیلم مربوط به این اقدام غیراخلاقی نیز، خلاف اخلاق معرفی شده است!
اما نمایندگان مجلس عقیده ای دگر دارند .
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: خاتمی باید دلیل دست دادنش را با دختران ایتالیایی بگوید هر چند که از لحاظ شرعی این اقدام اصلاً توجیه پذیر نیست.
فاطمه رهبر به خبرنگار سپهر گفت: آقای خاتمی منهای دیدگاههای سیاسی خود، فردی روحانی است که به پشتوانه ی اعتقادات و آموزه‌ها‌ی دینی خود باید مسائل شرعی و دینی را رعایت کند.

علی زادسر در خصوص دست دادن خاتمی با چند دختر ایتالیایی گفت: من فیلم این صحنه‌ها‌ را از منبع اصلی پخش فیلم که یک سایت خارجی است، دیدم و حتماً باید آقای خاتمی در این باره توضیح دهد.
وی افزود: دست دادن با چهار خانم نامحرم و آن هم با آن وضعیت نامناسب ظاهری، از سوی رئیس جمهور سابق ایران اسلامی واقعاً مایه ی تأسف است ولی آیا رییس جمهور نمی دانست که از این اعمال وی تصویر گرفته شده است؟

عضو هیأت رئیسه ی مجلس شورای اسلامی گفت: دست دادن خاتمی با زنان نامحرم حرام است و هیچ توجیهی ندارد.
موسی قربانی با بیان این مطلب به خبرنگار سپهر گفت: آقای خاتمی علیرغم اینکه یک مسلمان و روحانی است، 8 سال رئیس جمهور کشور اسلامی ایران بود، و این کار ایشان کاملاً بعید بود.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه یک مرد مسلمان با یک زن نامحرم، چه مسلمان باشد، چه غیر مسلمان، از نظر تمامی فقها حرام است لذا آقای خاتمی نمی‏تواند این اقدام خود را توجیه کند.
سپهر اولین سایتی بود که  فیلمی از ریس جمهور سابق منتشر کرد که در آن آقای خاتمی بازوی دختری جوان را فشرد واکنون در ایتالیا ... امیدواریم آقای خاتمی پاسخ قانع کننده ای داشته باشد .سپهر امادگی دارد پاسخ ریس جمهور سابق و یا دفتر ایشان را منتشر نماید .

انتهای پیام/ منبع: http://sepehrnews.ir/?p,4604  شنبه، 26/3/1386  شناسه: 4604
نظرات 1 + ارسال نظر
حنیف 28 فروردین 1387 ساعت 10:39 ب.ظ http://www.omidenoor14.blogsky.com/

شناخت بهائیت در محیط اینترنت همراه با امید نور

www.omidenoor14.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد