X
تبلیغات
رایتل
30 خرداد 1386

یک بام و دوهوای 2 روزنامه‌ی مدعی اصولگرایی

 

 

دو روزنامه مدعی اصولگرایی که با گذشت دو سال از انتخابات ریاست جمهوری (3تیر 84) کماکان در فضای انتخاباتی به سر می برند، درحالیکه نسبت به ابراز احترام رئیس جمهور به معلم 70 ساله کلاس اول خود فریاد "وااسلاما" سر داده بودند، با وجود گذشت یک هفته از انتشار فیلم دست دادن سید محمد خاتمی با دختران ایتالیایی، بصورت ضمنی و آشکارا به تأیید این اقدام پرداخته اند. به گزارش رجانیوز، این دو روزنامه کم تیراژ که ارگانهای نیمه رسمی دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می باشند، با فرض وجود یک رقابت دامنه دار، دچار برخوردهای دوگانه شده اند. 

روزنامه ی موسوم به حزب الله که تیراژی کمتر از 10 هزار نسخه داشته و بخش عمده ای از آن نیز با توجه به گروه هدف تعریف شده، بصورت رایگان دراختیار ائمه جماعات مساجد قرار می گیرد، پس از آنکه رئیس جمهور در مراسمی به مناسبت روز معلم بر دست معلم 70 ساله خود از روی دستکش بوسه زده بود، از این اقدام با عنوان "اقدام سئوال برانگیز احمدی نژاد" یاد کرد و رفتار رئیس جمهور را در راستای اباحی گری  و زمینه سازی برای تکرار ماجرای اندلس دانست! این تحلیل تا چندین روز متوالی از سوی رسانه های خارجی مورد استقبال قرار گرفت و از آن به عنوان اعتراض مطبوعات ایران به رئیس جمهور یاد شد.

 درعین حال با گذشت یک هفته از انتشار فیلم دست دادن خاتمی با دختران نیمه برهنه ایتالیایی نه تنها این روزنامه هیچ انتقادی در قبال اقدام خلاف شرع و بیّن سید محمد خاتمی بروز نداده بلکه یکی از نزدیکان مدیرمسئول آن در اظهاراتی شگفت انگیز مدعی شد: «استقبال از آقای خاتمی در سفرهای خارجی و نیز مراسم سخنرانی های ایشان به حدّی است که گاه کنترل اوضاع از دست ایشان و اطرافیان خارج می شود و در این مواقع برخی می کوشند با رساندن خودشان به آقای خاتمی به ایشان ابراز ارادت کنند که در مواقعی تصور می شود با آقای خاتمی مصافحه کرده اند.
البته از برخی از شگردهای تصویری و نیز بداخلاقی هایی که آقای خاتمی سال هاست با آن روبرو بوده نباید غافل شد و افکار عمومی کاملاً دریافته اند این روش ها برای تخریب شخصیت های بلندمرتبه کشور جایی ندارد.»

 این درحالیست که هیچ فشردگی خاصی در میان استقبال کنندگان خاتمی به چشم نمی خورد و وی با آرامش و توجه کامل با برخی از این دختران به گفتگو نیز می پردازد. از سوی دیگر روزنامه جمهوری اسلامی نیز که با ادعای اصولگرایی و تریبون رسانه ای روحانیون به فعالیت می پردازد و از موضوعات بسیار پیش پا افتاده تر، کوهی علیه مخالفان می سازد، در برابر این اقدام خاتمی نه تنها هیچ واکنش اعتراضی نشان نداد بلکه در ستون "جهت اطلاع" به انعکاس جوابیه پر از تناقض، مؤسسه باران در توجیه موضوع پرداخت. نگاه صنفی مدیر مسئول این روزنامه، موجب شده که طی 2 سال اخیر، رئیس جمهور منتخب ملت مورد اتهامات فراوانی از سوی این روزنامه قرار گیرد. ماجرای "بی ام و" های 300 میلیون تومانی و هواپیمای اختصاصی خریداری شده توسط دولت گذشته، از جمله موضوعاتی بود که این روزنامه در ماههای اول استقرار دولت نهم، کلید زد و حتی پس از مشخص شدن اصل ماجرا نیز از اعتراف صریح به اشتباه و عذرخواهی خودداری کرد.

 اخبار مرتبط:  فیلم دست دادن خاتمی با دختران ایتالیایی