خاتمی نیوز- نقدهایی در جستجوی فهم و اصلاح

بهبوداوضاع جهان درگرو برخوردفعالانه ونقدمتعهداست.شعاراصلاح طلبی رابرخی دادندولی درعمل...

خاتمی نیوز- نقدهایی در جستجوی فهم و اصلاح

بهبوداوضاع جهان درگرو برخوردفعالانه ونقدمتعهداست.شعاراصلاح طلبی رابرخی دادندولی درعمل...

اندر حکایت جاسوسان همره خاتمی و روحانی و هاشمی/تازه این اولشه...

وزیر اطلاعات در جلسه کمیسیون امنیت ملی گفت: حسین موسویان مجرم است / با جرم جاسوسی موسویان، براساس قوانین موجود وی حداکثر به 10 سال حبس محکوم خواهد شد / وزیر اطلاعات در خصوص حاضر شدن موسویان بر سر کار خود پس از بازداشت گفت که وی تا دو هفته پس از آزادی چند روزی سر کار رفته بود و برخی نامه‌ها نیز توسط وی امضا شده است، اما مجدداً با ایشان صحبت شد که وی دیگر بر سر کار خود حاضر نشد و در جای دیگر نیز که به اسرار نظام دسترسی داشته باشد به سر کار نرفته است.

وزیر اطلاعات: حداقل 10 سال حبس برای جاسوسی حسین موسویان

مخبر کمیسیون امنیت ملی مجلس به نقل از وزیر اطلاعات گفت: حسین موسویان مجرم است.

کاظم جلالی نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی پس از جلسه سه شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این جلسه غلامحسین محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات حضور داشت، گفت: در این جلسه سؤال 27 نماینده مجلس در خصوص پرونده حسین موسویان عضو سابق تیم مذاکره کننده‌ی هسته‌ای از وزیر اطلاعات مطرح شد و نمایندگان سؤال کردند که در صورت تأیید اتهامات ضد امنیتی آقای موسویان آزادی وی با وثیقه غیر متعارف و غیر متناسب با جرم چه توجیهی دارد؟

وی افزود: همچنین این نمایندگان از وزیر اطلاعات پرسیدند که وزارت اطلاعات در راستای محدود کردن نامبرده جهت دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی نظام چه اقداماتی انجام داده و آیا مسؤولین مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از اعمال وی مطلع گردیده‌اند یا خیر؟

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه محسنی‌ اژه‌ای به سؤال 27 نماینده مجلس پاسخ داد، افزود: آقای محسنی‌اژه‌ای گفت که از نظر وزارت اطلاعات حسین موسویان مجرم است، اما تصمیم نهایی در این خصوص توسط قاضی مربوطه اخذ خواهد شد و باید صبر کرد تا ببینیم پس از محاکمه وی قاضی چه حکمی صادر می‌کند.

جلالی گفت: وزیر اطلاعات همچنین اضافه کرد که تشخیص تناسب اتهام با قرار وثیقه بر عهده قاضی است، اما اینجانب به عنوان قاضی این قرار را نامتناسب نمی‌دانم.

وی اضافه کرد: وزیر اطلاعات در توضیح این مطلب گفت که اگر جرم جاسوسی موسویان اثبات شود، براساس قوانین موجود وی حداکثر به 10 سال حبس محکوم خواهد شد، لذا وثیقه 200 میلیون تومانی با 10 سال حبس تناسب دارد.

نماینده شاهرود در مجلس افزود: وزیر اطلاعات در خصوص حاضر شدن موسویان بر سر کار خود پس از بازداشت گفت که وی تا دو هفته پس از آزادی چند روزی سر کار رفته بود و برخی نامه‌ها نیز توسط وی امضا شده است، اما مجدداً با ایشان صحبت شد که وی دیگر بر سر کار خود حاضر نشد و در جای دیگر نیز که به اسرار نظام دسترسی داشته باشد به سر کار نرفته است.

جلالی خاطرنشان کرد: وزیر اطلاعات گفته که موسویان پس از آزادی سه بار احضار شده و برخی مرتبطین پرونده نیز احضار شده‌اند.

وی با بیان اینکه نمایندگان سؤال کننده از وزیر اطلاعات پرسیدند که چرا در برخی از پرونده‌های مشابه که دسترسی افراد به اطلاعات محرمانه کمتر از موسویان بوده وثیقه‌های بیشتری تعیین شده، اظهار داشت: وزیر اطلاعات در پاسخ به این سؤال گفت که تا به حال برای این نوع اتهامات وثیقه تا این حد نداشته‌ایم.

منبع:http://ansarnews.com/?usr=news/detail&nid=1269

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد