خاتمی نیوز- نقدهایی در جستجوی فهم و اصلاح

بهبوداوضاع جهان درگرو برخوردفعالانه ونقدمتعهداست.شعاراصلاح طلبی رابرخی دادندولی درعمل...

خاتمی نیوز- نقدهایی در جستجوی فهم و اصلاح

بهبوداوضاع جهان درگرو برخوردفعالانه ونقدمتعهداست.شعاراصلاح طلبی رابرخی دادندولی درعمل...

ناتوی فرهنگی/ جنگ نرم با استفاده از عوامل نفهم و مغرض داخلی

 کتاب جدید AFPCعلیه ایران

شورای سیاست خارجی آمریکا(AFPC) به منظور معرفی کتاب تازه خود علیه ایران، کنفرانسی مطبوعاتی در باشگاه ملی مطبوعات برگزار کرد.این کتاب با عنوان «رویارویی با تهران: استراتژی‌‏های برخورد با رژیم جمهوری اسلامی» چگونگی برخورد با ایران به عنوان آنچه که «یکی از بزرگ‌‏ترین خطراتی که امنیت آمریکا و جهان را تهدید می‌‏کند» می‌‏نامند را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دادند.

بنابراین گزارش، «ایلان برمن» معاون این مرکز تحقیقاتی و ویراستار کتاب، با معرفی «تام ریج» رئیس پیشین سازمان امنیت‌‏داخلی ایالات‌‏متحده‌‏آمریکا کنفرانس را آغاز کرد. «تام ریج» که دوبار به سمت فرمانداری ایالت «پنسیلوانیا» برگزیده شده و نخستین وزیر امنیت‌‏ملی آمریکا بوده است، در مورد خطرات «جمهوری اسلامی» که نه تنها آمریکا بلکه جهان آزاد را تهدید می‌‏کند، سخن گفت. وی ادعا کرد که ایران در انزوای سیاسی قرار گرفته است و از دنیای آزاد فاصله می‌‏گیرد.

به عقیده تام ریج، بهترین راه‌‏حلی که آمریکا باید در این زمینه پیش گیرد، «اعمال تحریم‌‏های گسترده اقتصادی علیه ایران است. تام ریج در سخنانش بارها تأکیدکرد که «حمله نظامی»، آخرین گزینه برای حل بحران موجود است و دیپلماسی و مذاکرات سیاسی بهترین روش برای دستیابی به تفاهمی مشترک برای رفع صلح‌‏آمیز این مشکل است.وی افزود که فعالیت‌‏های هسته‌‏ای ایران، روندی غیردموکراتیک را در خاورمیانه پدید آورده است و فضایی ناآرام را در منطقه ایجاد خواهد کرد.»

«ایلان برمن» معاون مرکز تحقیقاتی شورای سیاست‌‏خارجی آمریکا در سخنان خود به جنبه‌‏های مختلف بحران موجود پرداخت و راه‌‏های مقابله با سیاست‌‏های کنونی جمهوری اسلامی را تشریح کرد. او نیز مانند تام ریج بر اهمیت گفت‌‏وگوهای دو جانبه تأکیدکرد و گزینه نظامی را آخرین راه حل موجود دانست. برمن ضمن مقایسه آنچه «بحران ایران» می‌‏نامید با «دوران جنگ سرد و حضور شوروی سابق»، گفت که آمریکا اطلاعات دقیق و کاملی از جزئیات برنامه هسته‌‏ای ایران در دست ندارد و این در حالی است که در دوران جنگ سرد، آمریکا آگاهی و اطلاعات لازم و کافی را از شوروی در دست داشت.وی افزود که ایران باید جزئیات برنامه هسته‌‏ای خود را در اختیار جامعه جهانی قرار دهد و با سازمان‌‏های بین‌‏المللی در این زمینه همکاری کند. ایلان برمن گفت: «آمریکا نیز باید دیدگاه خود نسبت به ایران و مسائل آن را گسترش دهد.»

معاون مرکز تحقیقاتی شورای سیاست‌‏خارجی آمریکا تحریم اقتصادی را یک گزینه منطقی خواند و گفت که دولت آمریکا می‌‏تواند از آسیب‌‏پذیری اقتصادی جمهوری اسلامی استفاده و درآمدهای نفتی ایران را با مشکلات جدی مواجه کند. او افزود، با وجود اینکه ایران از صادرکنندگان عمده نفت جهان محسوب می‌‏شود، هنوز نیاز مبرمی به واردات فرآورده‌‏های نفتی دارد و هرگونه تحریم احتمالی، اقتصاد این کشور را با مشکلات جدی مواجه می‌‏کند.برمن در بخش دیگری از سخنان خود، به نقض «حقوق بشر در ایران» اشاره کرد و گفت که در حال حاضر، آمریکا بیشتر توجه خود را به مسائل هسته‌‏ای ایران معطوف داشته است و این باعث انحراف از مسأله نقض حقوق بشر در این کشور می‌‏شود. ایلان برمن گفت: «جاه‌‏طلبی ایران در پیگیری برنامه هسته‌‏ای خود، جسارت دیگر کشورهای منطقه خلیج فارس را نیز در این زمینه برانگیخته و مشکلات بسیاری را پدید آورده است.» وی تصریح کرد که در سال 2002 میلادی ایران تنها کشور خلیج فارس بود که به فعالیت‌‏های هسته‌‏ای می‌‏پرداخت ولی در حال حاضر 9 کشور دیگر منطقه نیز در پی دستیابی به توانائی‌‏های هسته‌‏ای هستند. ایلان برمن ضمن اشاره به آنچه که «نقش منفی ایران بر امنیت و ثبات خاورمیانه» می‌‏نامید، گفت که جمهوری اسلامی از گروه‌‏های ضددموکراتیک و تروریستی در کشورهای همجوار حمایت می‌‏کند که بحران‌‏های موجود در لبنان، افغانستان و عراق نمونه‌‏های مشخصی در این زمینه هستند.

منبع: http://www.rajanews.com/News/?12306

سخنان یک مقام امنیتی درباره براندازی نرم

 مدیرکل اطلاعات استان خراسان رضوی گفت: بحث براندازی نرم داستان جدیدی است که دشمن به علت ناکارآمدی تاکتیک‌های قبلی شروع کرده است؛ چراکه با روش‌های مختلف از طریق موسسات واشنگتن و اینترپل و شخصیت‌هایی مثل مایکل ودی به این نتیجه رسیده که فروپاشی نظام جمهوری اسلامی از داخل آن مسیر می‌شود. 

وی طی سخنانی در شورای اداری خراسان رضوی ادامه داد: این نکته مهمی است که مسوولین و مردم متدین جامعه باید به آن توجه داشته باشند؛ چراکه بحث مهم روز است. جنگ نرم، شیوه‌ای جدید و پیچیده است. توصیه من به ادارات و سازمان‌ها و مردم این است که از کامپیوترهایی که اسناد و مدارک نظام در آن قرار دارد استفاده شخصی نکنند؛ چراکه تمام اطلاعات کامپیوتر از این طریق مکش می‌شود.  وی درباره مصادیق جنگ نرم گفت: معاون وزیر امور خارجه آمریکا در تاریخ ‌‌٤/٩/٨٥ گفت " کشورهای همسایه ایران، پنجره‌ای به سوی ایران است تا بتوانیم ایران را آزاد کنیم". توماس برلاین یکی از کارشناسان مسایل خاورمیانه نیز در تاریخ ‌‌١٢/١١/٨٥ گفت "لازم نیست آمریکا به ایران لشکرکشی کند بلکه کافیست روابط خود را با ایران گسترش دهد و سفارتخانه آمریکا در ایران را باز گشایی کند. در اولین گام پس از این کار کافی است ‌‌٥٠ هزار بورس تحصیلی به نخبگان و جوانان ایرانی بدهد، سپس بنشینیم و شاهد خروش شگفت‌آورترین وضعیت در ایران باشیم و حتی می‌توانیم بر سر آن شرط‌بندی هم بکنیم."  

مدیرکل اطلاعات استان خراسان رضوی با بیان این‌که " این بحث جدی است و نشان دهنده این است که ما باید کلان ببینیم تا در گردونه کارمان ملی شویم." ادامه داد: برای خنثی کردن جنگ نرم باید راهکارهایی را عملی کنیم. یکی ازاین راهکارها حفظ اتحاد ملی و انسجام اسلامی است. وی افزود: در این استراتژی که در مقابل دشمن طراحی شده، تقدم و تاخر مشخص شده و بحث محکمی است. احتمالا در سال‌های آینده آدم‌هایی می‌آیند و می‌گویند عجب شعاری طرح شده نتیجه‌اش چه شد؟ آن‌چه دشمن را فراری می‌دهد افزایش رضایت‌مندی مردم است. اگر دشمن در قسمت اول شکست خورد و جنگ را هم بر ما تحمیل کرد، علت اساسی آن بعد از خدا و رهبری امام(ره) قطعا مردم بوده‌اند. افزایش رضایت با خدمتگزاری بی‌منت فراهم می‌شود و این همان چیزی بود که امام خمینی(ره) به آن معتقد بودند و این رضایت را چه در روز ورود و چه در روز وداع امام(ره) شاهد بودیم.

 مدیرکل اطلاعات استان خراسان رضوی گفت: بسیاری از کشورهای منطقه از ایران به خاطر جنگ روانی که آمریکا درست کرده است می‌ترسند و به آمریکا پناه می‌برند و فکر می‌کنند در این صورت دارای امنیت هستند! وی با بیان این‌که "مبارزه جدی است" گفت: در این شرایط سخت که در حال گذار هستیم، دشمن‌شناسی طی یک مسیر هوشمندانه و مدبرانه مهم است و باید مصمم باشیم؛ چراکه اگر ما مبارزه را رها کنیم، دشمن رها نمی‌کند، پس باید مدبرانه و با کم کردن ضریب خطا حرکت کنیم. وی با بیان این‌که " مشکل عمده مردم معیشتی، اقتصادی و اجتماعی است " گفت: این مسایل دست ماست و ما با اهتمام باید در حل آن تلاش کنیم. 

وی با اشاره به انتخابات مجلس گفت: اگر همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند برادری را تقویت کنیم ان‌شاءالله انتخابات پرشوری خواهیم داشت. مدیرکل اطلاعات استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که " در فصل اول سال، ‌‌٥٦ شرور دستگیر شدند" و هم‌چنین با بیان این‌که " طی فصل گذشته بیش از ‌‌٧ تن باروت در استان کشف شد و می‌توان گفت بستر برای کار و تلاش در این جهت فراهم است" ادامه داد: چندین باند نیز دستگیر شدند که عمدتا افغان بودند.  

وی با اشاره به نارضایتی‌های اجتماعی گفت: ‌‌٧٨ درصد نارضایتی‌ها جنبه معیشتی و اقتصادی دارند که ما باید در جهت رضایت مردم تمام تلاش خود را انجام دهیم. وی با بیان این‌که " استان خراسان رضوی از لحاظ امنیتی در وضعیت مطلوبی قرار دارد" افزود: در ارزیابی وضعیت امنیتی یک منطقه پارامترهای مختلفی وجود دارد و دزدی و سرقت تمام پارامترهای امنیت نیست. مدیر کل اطلاعات استان خراسان رضوی با تشکر از اقدامات نیروی انتظامی در تحقق امنیت خطاب به مدیران این استان گفت: اقدامات نیروی انتظامی، رسیدگی خوب به پرونده‌های قضایی و کارهای خوب شما در ادارات همه در ایجاد امنیت موثر است. این سخنان به این معنی نیست که فکر کنیم امنیت پایدار می‌ماند؛ چراکه استان خراسان بزرگ است و دارای مولفه‌های مثبت و منفی بسیاری است.  وی افزود: وضعیت امنیتی که هم‌اکنون شاهد آن هستیم مرهون رصد شبانه‌روزی مشاورین امنیتی است که باید مستمر باشد. مدیرکل اطلاعات استان خراسان رضوی با بیان این‌که "‌‌٩٠ درصد مواد مخدر دنیا در افغانستان تولید می‌شود و‌‌٧٠ هزار هکتار کشت خشخاش وحشتناک است" گفت: این رقم قبل از ورود آمریکا به افغانستان ‌‌٣٠ درصد بود.

 وی تصریح کرد: قاچاقچیان به علت دوز بالا و حجم کم کریستال را به استان قاچاق می‌کنند و این نوع از مواد در خراسان بیشتر از سایر انواع دیگر مواد مخدر مصرف می‌شود. مدیر کل اطلاعات استان خراسان رضوی تصریح کرد: مرکز اطلاعات ‌‌٢ تن مواد مخدر را کشف کرده است که ‌‌٥٠٠ کیلوگرم آن کریستال بوده است. 

وی با بیان اینکه " دشمن با خلق بهانه‌های جدید، جنگ روانی و ابزارهای تبلیغاتی حضور خودش را علی‌رغم تحرکات غیرقانونی قانومند جلوه داده است " تاکید کرد: مساله انرژی هسته‌یی و حقوق بشر هم بهانه‌ای بیش نیست و مسایل دیگر احتمالا بروز خواهد کرد. وی گفت: دشمن از چند تاکتیک در مقابل ایران استفاده می‌کند که یکی از آن‌ها برخورد سخت افزارانه با جمهوری اسلامی است و ابزار اقتصادی نیز تاکتیک دیگریست که به صورت غیرقانونی و غیرمنطقی در برخورد با جمهوری اسلامی حداکثر استفاده را از آن کرده است. امروز دشمن وارد عرصه جدیدی تحت عنوان براندازی نرم در مبارزه با ایران شده است.منافقین به عنوان پیاده نظام استکبار جهانی در اجرای نقشه دشمن در عرصه برخورد سخت با نظام ‌‌١٦ هزار ترور انجام داده‌اند. وی با اشاره به این‌که "بسیاری از این ترورها با هدف نخبه‌زنی انجام شده است و تمام نخبگان کشور از جمله مقام معظم رهبری را در برگرفته است " افزود: هزار و ‌‌٣٣ نفر در استان خراسان توسط منافقین مورد ترور قرار گرفته‌اند که حجم سنگینی است.

وی خاطرنشان کرد: پس از فشار زیاد ایران، منافقین به عراق فرار کردند ولی در آن‌جا به جاسوسی خود ادامه دادند و اطلاعات خود را کاملا در اختیار آمریکا برای اجرای پروژه های‌شان قرار می دهند. مدیر کل اطلاعات استان خراسان رضوی با تاکید بر این‌که "ایران در زمینه فشارهای اقتصادی با اعتقاد راسخ به پیشرفت یاد گرفت چگونه از بحران عبور کند " افزود: تلاش دشمن این است که نظام را ناکارآمد نشان دهد ولی ما باید تلاش کنیم نظام جمهوری اسلامی را کارآمدتر و محکم‌تر از همیشه نشان دهیم. ایران به عنوان بزرگترین دشمن و چالش غرب به ویژه آمریکا ثبت شده است و استراتژی قطعی آمریکا براندازی جمهوری اسلامی است. این استراتژی از اوایل انقلاب وجود داشته ولی نگاه تیزبین امام خمینی(ره) و مردم متدین و شریف، دشمن را در اجرای آن ناکام گذاشته است. وی تاکید کرد: با وجود این‌که در کانون بحران منطقه خاورمیانه قرار گرفته‌ایم، ولی جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین جای دنیاست و این چیزی است که آمار نشان می‌دهد.

منبع: http://www.rajanews.com/News/?12301

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد