خاتمی نیوز- نقدهایی در جستجوی فهم و اصلاح

بهبوداوضاع جهان درگرو برخوردفعالانه ونقدمتعهداست.شعاراصلاح طلبی رابرخی دادندولی درعمل...

خاتمی نیوز- نقدهایی در جستجوی فهم و اصلاح

بهبوداوضاع جهان درگرو برخوردفعالانه ونقدمتعهداست.شعاراصلاح طلبی رابرخی دادندولی درعمل...

آیا این اصلاحاتچی ها مغز خر خورده اند که چرند می گویند....

آرزوهای یک ژورنالیست ورشکسته!

  در راستای تلاش فراوان رسانه های بیگانه و سیاستمداران غرب برای ایجاد همگرایی و وحدت میان اپوزیسیون داخلی و خارجی نظام، اخیرا برخی از افراطیون دوم خردادی موسوم به اصلاح طلب ضمن مصاحبه های جنجالی و افراطی با این رسانه ها،فحاشی علیه دولت را دستمایه ابراز نظر در مورد ایجاد تغییرات در اصل نظام جمهوری اسلامی قرار داده اند. در این راستا و پس از مصاحبه های اخیر عطریانفر، ابراهیم یزدی و... این بار یکی دیگر از دولتمردان دولت سابق و از نزدیکان هاشمی رفسنجانی هم به تکرار سخنان مشابهی با روزنامه ایتالیایی ایل کوریره دلاسرا پرداخت و به طور وقیحانه ای از «هجوم مردم به خیابانها علیه رژیم» در آینده نزدیک خبر داد.

 به گزارش رجانیوز، این روزنامه ایتالیایی در مصاحبه خود با لیلاز در حالیکه وی را یک اقتصاد دان ایرانی معرفی نمود، نوشت: سعید لیلاز یکی از معتبرترین و صریح ترین تحلیلگران مستقل ایران است. او یک اقتصاددان اصلاحگرا است و قبلا در دولت خاتمی دارای مسئولیتهایی بوده است و تا قبل از به قدرت رسیدن احمدی نژاد مدیریت برخی از شرکتهای دولتی را برعهده داشت ولی رییس جمهور جدید او را اخراج کرد.

 ایل کوریره دلاسرا در ادامه این گزارش افزود: لیلاز در گفتگویی تلفنی با روزنامه ما گفت: اگر واشنگتن واقعا در پی پایان دادن به عمر حکومت اسلامی است باید از ماندن قدرت در دستهای احمدی نژاد تا زمانیکه مردم ایران تحمل و صبرشان پایان پذیرد، اطمینان حاصل کند. این اسلحه ای است بسیار کارآمدتر از هر نوع تحریم است. اعتراضات روزهای اخیر این واقعیت را نشان داده است.

 این روزنامه به نقل از لیلاز نوشت: اعلام ناگهانی موضوع جیره بندی بنزین آن هم در کشوری که مردم آن را حق خود میدانند چیزی نیست به جز نشانی دیگر از سیاست غیر قابل قبول توده گرا(!) و فاجعه بار رییس جمهور ایران. سیاستی که بخش بزرگی از مردم از آن خسته شده و به تنگ آمده اند. خبرنگار کوریره دلاسرا در ادامه از لیلاز درباره اهمیت اعتراضات مردمی و اثر آن پرسید، وی در پاسخ به این سوال گفت: مقدار بنزینی که برای چهار ماه آینده به هر خودرو اختصاص یافته در یکی دو ماه آینده مصرف خواهد شد و بعد از آن وضعیت اضطراری خود را نشان خواهد داد.

 لیلاز در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار کوریره دلاسرا که سعی داشت، سهمیه بندی بنزین در ایران را نتیجه طبیعی موفقیت تحریمهای بین المللی علیه ایران قلمداد کند، گفت: همینطور است؛ دولت اگر میتوانست با کمال میل از جیره بندی بنزین صرفنظر می کرد اما مجبوراست این کار را بکند. این ژورنالیست وابسته به حزب کارگزاران سازندگی در عین حال در بیانی متناقض ادامه داد: ولی جیره بندی بنزین نه به دلیل تحریمهایی که تاثیر اقتصادی اندکی دارد، بلکه ناشی از سیاستهای رییس جمهور است.

 لیلاز که علیرغم عدم تحصیلات دانشگاهی تخصصی، در محافل مطبوعاتی خود را اقتصاددان معرفی می کند در ادامه این مصاحبه ضمن اهانت به مردم ایران گفت: جیره بندی بنزین هم یک اشتباه است. مجلس به درستی پیشنهاد افزایش قیمت بنزین را داده بود اما احمدی نژاد آن را رد کرد. اکنون میلیونها دارنده خودرو مجبورند در کشوری که حتی کارت اعتباری هم وجود ندارد از کارتهای الکترونیکی استفاده کنند، در حالیکه در ایران با کمبود زیر ساختهای تکنولوژیکی روبرو هستیم و بسیاری(!) از ایرانیان به دشواری سواد نوشتن دارند!! 

در ادامه این مصاحبه خبرنگار کوریره دلا سرا به تبعات سیاسی تصمیم اخیر در باب بنزین اشاره کرده و از لیلاز پرسید: کمتر از یکسال دیگر انتخابات مجلس برگزار خواهد شد آیا تصور می کنید که نارضایتی عمومی باعث شکست اصولگرایان خواهد شد؟لیلاز در پاسخ به این سوال به محبوبیت رهبر انقلاب در میان توده های مردم اذعان کرده و می گوید: چنین احتمالی ضعیف است. زیرا آیت الله خامنه ای اکنون بطور کامل از او(احمدی نژاد) حمایت می کند. 

لیلاز همچنین در بیان دلایل خود برای پیروزی دوباره اصولگرایان در انتخابات آتی مدعی شد: 99 درصد رسانه ها در دست جناح راست است و آنها مداوم در حال بیان وعده و وعید و دعوت به آرامش هستند. همچنین در ایران سیستم کنترل اجتماعی سیاسی فوق العاده ای گسترده شده است، بنابراین از آن بیم دارم که دیگر رفتن به پای صندوقهای رای، ابزاری برای ایجاد دگرگونی در ایران نباشد!خبرنگار روزنامه ایل کوریره دلاسرا با اظهار تعجب از سخنان این روزنامه نگار، پرسید: شما منظورتان چیست؟ می خواهید بگویید که تغییرات فقط از طریق اعتراضات خیابانی و یا یک انقلاب تازه ممکن خواهد شد؟لیلاز در توضیح این مطلب تصریح کرد: گفتن این مطلب هنوز زود است یقینا رژیم(!) امروزه کنترل کشور را در دست دارد اما مردم مطمئنا بسیار بسیار ناراضی هستند و البته داستان با اعتراضات روزهای اخیر پایان نخواهد یافت!

منبع: http://www.rajanews.com/News/?12538

نظرات 2 + ارسال نظر
سعید 17 تیر 1386 ساعت 02:47 ب.ظ

دوست عزیز
سلام
فکر کنم منظور منو از comment قبلی به درستی متوجه نشدی اول ۲ نکته رو که منظورم از حرف های قبلی بود مطرح می کنم :
۱)
آیا شما یعد از منتشر شدن ۲ فیلمی که قبلا ذکر کردم ( هاله نور و شرکت در افتتاحیه بازی های آسیایی ) که درباره آقای احمدی نژاد بود ، مانند الان جنجال به پا کردی که احمدی نژاد فلان و بهمان است ؟ یا این که کار خاصی انجام ندادی و یا این که گفتی این فیلم دروغ است ( هر چند این ۲ فیلم کاملا واقعی بودن و هیچ سندی مبنی بر دروغی بودنش به دست نیومد ) . می خوام بدونم اون موقع چی کار کردی ؟

اگه می گم شما داری از انصاف خارج میشی ،‌منظورم همینه که چون مخالف خاتمی هستی می خوای اونو با این فیلم ( حالا چه واقعی با چه ساختگی ) خراب کنی ولی وقتی پای سوتی های احمدی نژاد میاد ، نه !!!

۲) برای خیلی از ایرانی ها مسئله دست دادن آقای خاتمی با دختر های خارجی خیلی مهم نیست . خاتمی که مثل منو شما جوون نیست که بگیم این کارش به خاطر شهوته !!! ضمن اینکه با این کار وجهه اسلام به خطر نیفتاده ( اسلامی که وجهه اش با این چیزای کوچیک به خطر بیفته ،دیگه اسمش اسلام نیست ،‌ چرا که وقایع بزرگتر ار این اسلام ما همواره باقی مونده )

********
من فیلم از زاویه دوم رو دیدم ولی باز متوجه دست دادن نشدم ( اگه این فیلمو دیده باشی می فهمی که موقع رسیدن خاتمی به اون دختر ، یه آقایی با کت سرمه ای جلوی دوربین میاد ) خواهشا اول یه بار فیلمو ببین بعو اونو به عنوان مدرک تو وبلاگت بذار که ما رو واسه گرفتن یه فیلم ۳:۴۸ ثانیه اس الاف نکنی !!!!!!!!
********
باز هم میگم با این حال دست دادن و دست ندادن خاتمی برای من و خیلیا مهم نیست

در ضمن از این که نظر قبلیمو گذاشتی ممنونم
شما دفعه پیش جواب نکات ۱و۲ منو ندادی ، امید وارم این دفعه جواب بدی و فیلمی که اصلا قضیه رو نشون نمیده الکی اینجت نذاری

باز هم می گم از انصاف خارج نشو

سلام بر سعید آقا
از اینکه با منطق پیش می روید ممنو نم. بر خلاف برخی که فحش ناموسی می دهند. باور کن که واقعا می گویم و مظلومیت نمایی نیست... گرچه می دانم که خودت هم شاید از این طرفداران داغ و بی منطق در عذابی....

اما درباره احمدی نژاد و مجلس رقص در قطر:
نوشته بودی که سندی درباره دروغ بودن فیلم احمدی نزاد نیست. خوب چندتا سند می خوای برات بیارم؟!
شاهد ۱--ساتیار امامی عکاس خبرگزاری فارس که همراه رئیس جمهور بوده، در مطلبی که در سایت شخصی اش
(http://satyar.ir/archives/044096.html) نوشت، دورغگویی بازتابی ها را برملا کرد که می توانید توضیحات مفصلش رادر این آدرس بخوانید: متن کاملش را من هم می اورم:

سایت بازتاب(http://www.baztab.com/news/54487.php) در مطلبی مدعی شده که رییس جمهور در مراسم افتتاحیه بازیهای آسیایی در دوحه پای رقص و آواز خوانندگان زن نشسته و هیچ اعتراضی هم نکرده است و این موجب نارضایتی شیعیان جنوب خلیج فارس شده است ، به عنوان عکاسی که در مراسم افتتاحیه بازیها از پیش از ورود احمدی نژاد به جایگاه تا بعد از رفتن او ،مراسم و رییس جمهور رابه عنوان یک تجربه بی نظیر حرفه ای زیر نظر داشتم نکاتی را درمورد این دروغ گویی بگویم :
1- وقتی مطلب این سایت را دیدم برای دقایقی به چشمان خودم شک کردم و مجبور شدم همه فایل هایم را دوباره نگاه کنم اما فهمیدم که شکم بی دلیل بوده چرا که هیچ کدام از این صحنه ها حتی در حاشیه نیز موجود نبود.
2- احمدی نژاد لحظاتی قبل از ساعت 7 شب به وقت دوحه و همراه سایر سران مدعو به جایگاه آمد ، مراسم رسمی افتتاحیه راس ساعت 7 شروع شد و رییس جمهور ساعت 5/9 شب و در میان برنامه زمانی که ورود تیمهای شرکت کننده به میدان به پایان رسید و حتی مشعل بازیها نیز روشن نشده بود ، از سران حاضردرمراسم خداحافظی کرد و به سوی فرودگاه دوحه راهی شد. این در حالی بود که از سایر شرکت کنندگان در مراسم خواسته شده یود که از ساعت 4 بعد از ظهر در محل استادیوم خلیفه حاضر شوند و طبعا در این فاصله زمانی طولانی برنامه های که جزو سناریوی برنامه اصلی و رسمی قرار نگرفته بودند برای حضار اجرا شده بود.
3- از چند عکسی که بازتاب با استفاده از سایت رسمی بازیها منتشر کرده و البته پس ازمدتی آنها را اصلاح کرد این عکس مربوط به قبل از شروع رسمی مراسم است. (1)
عکس هم که اولی مربوط به خواننده هندی است مربوط به بخشی از برنامه است که پس از استقرار کامل تیمها در میدان اجرا شد .
4- نکته جالب برای من این بود که خود زنان قطری کاملا حجاب اسلامی شون را رعایت می کردند و لباس آنها به عنوان یکی از نمادهای برنامه بود که بارها استفاده شد
5- عمده برنامه ای که در زمان حضور احمدی نژاد اجرا شد(بجز رژه تیمها ) نمایشی در مورد مرد ریانورد قطری بود که در خلال آن تاریخ گذشته و پیشرفتهای اخیر بشر به نمایش در آمد و قسمتی از آن به صورت همخوانی گروه کر زنان قطری بود که همه آنها و رهبرگروه که بصورت دکلمه تکخوانی می کرد کاملا حجاب پوشیده و اسلامی زنان قطری را داشتند.
6- قضاوت با شما که چرا بازتاب این کار را کرده اما به عنوان نکته آخر که برای خودم جالب بود اینکه در زمان رژه تیمها ، کشورهای عربی به شدت مورد تشویق تماشاگران قرار می گرفتند ، این تشویق که شاید در مورد لبنان پس از قطر بیشترین شدت را داشت درمقابل استقبال تماشاگران قطری از تیمهای شرق آسیا و غیر عربی کاملا نمود داشت ، ومن نگران شده بودم وقتی نوبت یه ایران برسد بخاطر تعصبهای عربی و عجمی اوضاع خراب شود اما کاملا بر عکس شد و کاروان ورزشی ایران هم با تشویق گرم حضار همچون تیمهای عربی وارد میدان شد ! گزارش تصویری در فارس
1 (http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8509110256)
و 2(http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8509110246)

شاهد۲--امتناع احمدی نژاد از حضور در یک مجلس رقص / در ادرس:
http://hamedtalebi.blogfa.com/post-31.aspx

شاهد ۳--دروغی که هر روز بزرگتر شد!!
http://www.hamandishi.com/More_News.asp?id=20369

شاهد ۴--چرا از محبوبیت احمدی نژاد برآشفته اند؟
http://www.rajanews.com/News/?3590

شاهد ۵--شیطنت تصویری برای بالا بردن آمار بازدیدکننده !
http://www.rajanews.com/News/?3547

شاهد۶--توجیه یک خبر دروغ به قیمت گاف رسانه ای بزرگتر
http://www.rajanews.com/News/?3541

شاهد۷--سایت معتبری که ارزان به فروش رفت...
http://www.bidari57.blogfa.com/post-106.aspx

البته اگر شما ثابت کنی که فیلم واقعی بوده بنده هم حتما از احمدی نژاد انتقاد می کنم مثل خاتمی که در مراسم چلچراغ و مراسم دوم خرداد و ایتالیا (چهار زن و نه یکی) و گزارشگر نیمه لخت بی حیایی را به حد بالایی رساند و احترام پدر و سیادت و لباس و دستورات روشن دین اسلام خودش را نگه نداشت.

دوست من : همه این فیلم ها را دیده ام چندین بار . خاتمی اشتباه کرده یک اشتباه بزرگ و باید معذرت خواهی کند و چون در علن دستور مسلم اسلام را زیر پا گذاشته است باید محاکمه شود. اسلام هم با اشتباه هزاران نفر مثل او در خطر نمی افتد بلکه او خود در خطر می افتد و اعتبار خود را جلوی میلیونها ایرانی مسلمان و غیرتمند از دست می دهد.
باز هم ممنون که منطقی صحبت کردی.

احسان 21 تیر 1386 ساعت 07:14 ب.ظ http://blood4freedom.persianblog.com

متاسفم
واسه خودم و واسه شما
دلیل ش واضحه

شاید برای خودتان که متاسفید دلیلی داشته باشید ولی برای من چرا ؟
لطفا توضیح دهید... وبلاگتان را پرشین بلاگ باز نکرد...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد