خاتمی نیوز- نقدهایی در جستجوی فهم و اصلاح

بهبوداوضاع جهان درگرو برخوردفعالانه ونقدمتعهداست.شعاراصلاح طلبی رابرخی دادندولی درعمل...

خاتمی نیوز- نقدهایی در جستجوی فهم و اصلاح

بهبوداوضاع جهان درگرو برخوردفعالانه ونقدمتعهداست.شعاراصلاح طلبی رابرخی دادندولی درعمل...

داستان سقوط و قدرت طلبی و شهوت و شهرت و ....

راهکار جدید سایت بازتاب برای جذب مخاطب

وقتی "تسهیل قانون ارتکاب جرایم جنسی کودکان در آمریکا" و "ادعای ارتباط عشقی خبرنگار خارج‌نشین با علی دایی" دو تیتر متوالی از اخبار ویژه سایت بازتاب را دیدم برای روند نزولی سایتی که مدعی اصولگرایی است بسیار متاسف شدم. با یک جستجوی ساده متوجه می توان شد بیش از صد عنوان از اخبار این سایت به عناوین اینچنینی می پردازد که اغلب بازدیدکنندگان قابل توجهی نیز داشته است و به نظر می رسد در روزهای پس از فیلتر شدن این سایت این روند سرعت بیشتری گرفته است.
سایت بازتاب در فروردین امسال خود مدعی شد  بنا بر بررسی‌های انجام شده، تعداد بینندگان این سایت که تا پیش از فیلتر به 240 هزار بیننده در روز رسیده بود، پس از انجام فیلتر تا سطح یکصد هزار بیننده در روز کاهش یافته است. این در حالی است که یک هفته قبل از این آمار تیتری با عنوان "ظهور فرقه جدید انحراف جنسی" مورد بازدید بیش از 74 هزار بیننده قرار گرفته است یعنی بالاترین جذابیت را در بین دیگر اخبار در میان بازدیدکنندگان داشته است. نکته جالب در بسیاری از این قبیل اخبار بازتاب لید گنگی است که برای خبر انتخاب گردیده که خود باعث علاقه خواننده به باز کردن خبر و دیدن محتویات آن گردد.
جالب اینجاست که ذیل این خبر یکی از خوانندگان بازتاب اظهار نظری نموده و از سوی هم مجوز نشر یافته است: "مسئول محترم سایت بازتاب من یکی از بازدید کنندگاه پرو پاقرص سایت شما هستم و در زمان فیلتر بودن سایت چه اولین بار و چه دومین دفعه کلی ایمیل زدیم که این پایگاه خبری پر مخاطب باز بشه.درسته این خبر بسیار دردناکه و وجدان جامعه رو باید بیدار کرد ولی هر منکری رو انسان در اذهان عمومی پخش نمیکنه. ... من احساس میکنم بعضی از خبرها داره فقط کفه جذب مخاطبشون سنگین میشه" چنین اظهار نظری از سوی دیگر مخاطبان سایت بازتاب نیز در ذیل برخی دیگر از اخبار آن آمده بود و از اینرو گمان نمی رود مسئولین سایت بازتاب متوجه آثار منفی رفتار خود نبوده باشند.
توضیح بیش از این در خصوص مطالب منتشره از سوی این سایت شاید خود بخشی از اشاعه فحشا محسوب گردد و از اینرو به دیگر شاهد مثالها اشاره ای نمی گردد.
اما نکته قابل تامل در اینجا حضور چهره های موجه در چنین سایتی است. اشخاصی که خود را همچنان وفادار به آرمانهای برادران شهیدشان در سپاه می دانند و قلم زدن را نوعی جهاد می دانند. این گروه که خود را اصولگرا می دانند چرا سکوت کرده اند. جالب اینجاست که چندی پیش دکتر محسن رضایی با قبول ارتباط فکری مجموعه بازتاب با او درباره اصولگرایان واقعی چنین گفته بود:" با این ویژگی‌ها می‌توانیم جریان محافظه‌کار را از جریان اصولگرا جدا کنیم. اصولگرایان به اندیشه سیاسی امام معتقدند. آنها معتقدند که در سیاست خارجی باید شجاعت همراه با منطق باشد و در سیاست داخلی معتقدند که اخلا‌ق، سیاست، مردم و نخبگان در سیاست باید همراه با هم باشند.اصولگرایان واقعی معتقدند که اخلا‌ق باید نقش جدی در سیاست ایفا کند و از عوام‌فریبی و کلا‌ه گذاشتن بر سر مردم به شدت پرهیز کنند لذا حتی برای دفاع از دین هم حاضر نیستند کلا‌هبرداری و عوام‌فریبی و شارلا‌تان بازی را در سیاست دخالت دهند." حال باید از آقای رضایی پرسید آیا این رفتار سایتی که به لحاظ عاطفی و فکری به شما نزدیک هستند اخلاق محور است؟ آیا از مصادیق اصولگرایی اشاعه منکر نیز می باشد؟  آیا روحانیونی که مطالبشان در این سایت منتشر می شود گزارش زشت این سایت در معرفی فیلمها و بازیگران غیراخلاقی هالیوود و دیگر گزارشهای مشابه را خوانده اند؟ و آخرین سوال هم از بازتابی ها؛ آیا جذب مخاطب تا این حد ارزش دارد؟   سپهر نیوز:شناسه: 6038   دوشنبه، 8/5/1386 http://sepehrnews.ir/?p,6038
نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی 25 مرداد 1386 ساعت 03:35 ب.ظ http://khatami-.blogfa.com/

سلام
پارسال دوست امسال هیچی!

از سازماندهی مطالب در باره این آخوند درباری ممنونم.
من یک وبلاگ راه انداختم برای جمع کردن امضاء جهت محکومیت خاتمی. ما از دنیای خارج از اینترنت عقبیم یزد و قم و کاشان طومار امضاء کردند ما هیچی.

برای نوشتن متن طومار اگر می‌توانید کمک کنید. تبلیغات در وبلاگها و جمع کردن امضاء با من.
در ضمن کمی هم از مطالب موجود و جمع آوری شده شما استفاده کردم.
یا علی .
pasdar-islam.persianblog.ir

میثم 20 بهمن 1386 ساعت 05:35 ب.ظ

فقط اینو بهت بگم :چرا در مورد بودجه حرف نمیزنی /بعدا ... خاک تو تون سرتون بریزم / وقتی خاتمی بود قدرشو نداشتین چه برسه به الان...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد