خاتمی نیوز- نقدهایی در جستجوی فهم و اصلاح

بهبوداوضاع جهان درگرو برخوردفعالانه ونقدمتعهداست.شعاراصلاح طلبی رابرخی دادندولی درعمل...

خاتمی نیوز- نقدهایی در جستجوی فهم و اصلاح

بهبوداوضاع جهان درگرو برخوردفعالانه ونقدمتعهداست.شعاراصلاح طلبی رابرخی دادندولی درعمل...

درباره خیانت جدیددوم خردادیها/به حامیان خاتمی و هاشمی رای نمیدهم

پلوخورى در زیر پرچم سفارت بیگانه!؟!؟

  حضور سفیران کشورهاى خارجى در کنگره یک حزب چندان امر غیرمتعارفى نیست، اما زمانى این امر نامتعارف مى شود که به رغم حضور این سفیران (على الخصوص اگر از نوع مورد علاقه آن حزب باشد) نام آنها در اخبار رسمى و منتشر شده از سوى روابط عمومى اعلام نشود.این اتفاق زمانى رخ داد که در خبرى اختصاصى نام میهمانان ویژه افتتاحیه دهمین کنگره یک جریان سیاسى بر روى خروجى سایت این حزب قرار گرفت اما خبرى از نام میهمانان خارجى حزب و سفیران کشورهاى اروپایى که حتى عکس آنها در حال دست دادن با دبیرکل آن تشکل وجود داشت، نبود. کافى است کمى به قبل تر بازگردیم تا علت حساسیت این مطلب مشخص شود. هنوز زمان زیادى از انتخابات سوم تیر نگذشته بود که در محافل خبرى شنیده شد، سفراى چند کشور اروپایى با برخى چهره هاى اصلاح طلب در ویلایى در یکى از شهرهاى اطراف تهران جلسه «چه باید کرد» برگزار کرده اند. از آن تاریخ مدتى گذشت تا در مردادماه ۱۳۸۵ بار دیگر خبر دیدار دبیرکل یک حزب سیاسى دولت ساخته با وزیر امور خارجه اسبق آلمان در اخبار غیررسمى شنیده شد و اینگونه ارتباط ها على الخصوص با آلمان، فرانسه و انگلستان بارها ادامه یافت.

 اخیراَ خبرى دیگر از این ملاقات هاى مخفى منتشر شد، سفیر آلمان در ملاقاتى به دور از چشم رسانه ها، مسائل مختلف داخلى و بین المللى را در مذاکره با مسئولان حزب مشارکت بررسى کرده است و این خبر اینک با ۱۰ روز تأخیر از سوى سایت هاى خبرى منتشر و با سکوت آنها مواجه شده است. این در حالى است که بوش رسماً حمایت خود را از اصلاح طلبان ایرانى اعلام کرده است و سخنگوى اصلاح طلبان که از قضا عضو شوراى مرکزى همان حزب نیز هست، در مصاحبه اى اعلام کرد که به علت مشغولیت هاى مهم ترى همچون نقد دولت نهم و مجلس هفتم، فرصت موضعگیرى در خصوص حمایت آمریکا ندارد. اکنون این سؤال به ذهن متبادر مى شود در شرایطى که آمریکا سفیر رسمى در ایران ندارد اما در عین حال بارها اعلام کرده اطلاعات موردنظر خود را از سفیران کشورهاى متحد خود دریافت مى کند؛ این دیدارها چه پیامى دربردارد این مسئله خصوصاً هنگامى تأمل برانگیز خواهد بود که سخنان نماینده اصلاح طلبان در دیدار با جان کرى را به یاد بیاوریم که از عدم حمایت آمریکا از اصلاح طلبان گلایه کرده بود. شاید اگر سخنگوى فراکسیون اقلیت مجلس و سخنگوى دوم خردادى ها در مجلس هفتم که این روزها در خارج از کشور به سر برده و مشغول برخى فعالیت ها از جمله مصاحبه هایى با رسانه هاى ضدانقلاب و بیگانه است، به تهران بازگردد؛ پاسخى براى این سؤال ها داشته باشد! ایران / محمدمهدى اسلامى:http://www.rajanews.com/News/?25313

افشای بخشی از مذاکره خاتمی با سفیر آلمان:
توافق بر جلوگیری از پیروزی هسته‌ای احمدی‌نژاد

  2 روز پس از انتشار اخباری مبنی بر دیدار محرمانه محمدرضا خاتمی دبیرکل سابق حزب مشارکت با سفیر آلمان و گمانه زنی درباره محتوای مذاکرات، روزنامه کیهان متن بخشی از مذاکرات این دیدار را منتشر کرد. به گزارش رجانیوز، خاتمی در این مذاکره محرمانه از پیروزی هسته ای احمدی نژاد ابراز نگرانی کرده و درباره زمان صدور قطعنامه سوم و ارسال سوخت از سوی روسیه به نیروگاه بوشهر سؤالاتی را مطرح کرده است. وی همچنین در پاسخ به سؤال سفیر آلمان درباره تحرکات کروبی و خاتمی توضیحاتی ارائه کرده است. این در حالیست که خاتمی در مناظره روز یکشنبه خود با محمدرضا باهنر در انجمن روزنامه نگاران مسلمان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره این دیدار محرمانه، ضمن اقرار به انجام دیدار گفت: ما چند وقت پیش دیدار داشتیم و در آن دیدار تاکید کردیم که هر فشاری و هر قطعنامه‌ای که صادر شود به ضرر ایران است و در دیدار با سفیر آلمان نیز اینها را اعلام کردیم. آلمان عضو گروه 1+5 است که به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت فشار علیه جمهوری اسلامی برای تعلیق فعالیت های هسته ای را دنبال می کند. این در حالیست که سفارتخانه این کشور در تهران، روابط نزدیکی با حزب مشارکت پایه ریزی کرده است. سفیر آلمان تنها سفیر اروپایی بود که در افتتاحیه دهمین کنگره حزب مشارکت که آبانماه سال جاری در تهران برگزار شد، شرکت کرد.

سفیر آلمان در افتتاحیه دهمین کنگره حزب مشارکت (تهران- آبان 86)

 متن بخشی از مذاکرات محرمانه این دیدار به نقل از کیهان در ادامه آمده است. این روزنامه درباره منبع خبری خود در نقل این مذاکرات، توضیحی نداده است.

 محمدرضا خاتمی: این هزار نفر که تائید شده اند عمدتا افراد عادی هستند که شناخته شده و تاثیرگذار نیستند و گروهی از اصلاح طلبان که تائید صلاحیت شده اند کسانی هستند که در صورت حضور در مجلس به اصلاح طلبان ضربه بیشتری می زنند. (اشاره به جناح کروبی) آنها با این رفتار تلاش کردند بین جبهه یکپارچه اصلاح طلبان تفرقه ایجاد کنند و تا حدودی موفق شدند. ... آقای کروبی احتمالا برخی از محافظه کاران (اصولگرایان) منتقد دولت را هم در لیست می گذارند چون ایشان برای ریاست جمهوری بعدی برنامه دارد... البته احمدی نژاد یک برگ برنده در انتخابات ریاست جمهوری آینده دارد و آن پیروزی در پرونده هسته ای است که در برابر غرب ایستاد و این در نظرسنجی ها کاملا مشخص است.

 سفیر آلمان: کشورهای غربی نیز به همین نتیجه رسیده اند که این فشارها که در پرونده هسته ای وارد شده به نفع احمدی نژاد بوده و در حال حاضر می خواهند این فشارها را کاهش بدهند.

 محمدرضا خاتمی: اصلاح طلبان با لایه ای از محافظه کاران (اصولگرایان) ارتباط برقرار کرده اند و همکاری های موثری داشته اند و زمینه همکاری بهتر در آینده فراهم شده است.

 سفیر آلمان: چرا اصلاح طلبان در روستاها و شهرهای کوچک کاندیدا معرفی نمی کنند؟

محمدرضا خاتمی: در شهرهای کوچک و روستاها، نگاه ها منطقه ای و طایفه ای است و شناخته شده بودن و نفوذ داشتن کاندیدا از حمایت حزبی موثرتر است. البته در شهرهای کوچک هم کاندیدا معرفی کرده ایم ولی شناخته بودن از حمایت حزبی موثرتر است.

 سفیر آلمان: به نظر من آقای خاتمی قبلا خسته تر بود و کمتر فعالیت سیاسی می کرد اما در حال حاضر فعال تر شده است. ایشان در حال حاضر نقش مهمی را بازی می کنند آیا تمایلی به کاندیداتوری ریاست جمهوری دارند؟

 محمدرضا خاتمی: کار اساسی ایشان رهبری جریان اصلاح طلبی است اما درباره ریاست جمهوری خود ایشان به دلایل مختلف مخالف هستند ولی اصلاح طلبان و حتی محافظه کاران به ایشان فشار می آورند که کاندیدا شود... درباره مسئله هسته ای چه اتفاقی می افتد؟

 سفیر آلمان: قطعنامه سوم حتما صادر می شود در ماه آینده و این تصمیم 5 دولت به علاوه آلمان است. مفاد قطعنامه مهم نیست، صدور آن مهم است. 

محمدرضا خاتمی: آیا ارسال سوخت توسط روس ها به ایران با هماهنگی دولت های دیگر بود؟

 سفیر آلمان: ارسال سوخت توسط روس ها بدون هماهنگی با دیگر دولت ها صورت گرفته بود. اما تحویل سوخت به معنای راه اندازی نیروگاه بوشهر نیست.

http://www.rajanews.com/News/?25292

زاکانی:سفیر آلمان با حزب کارگزاران هم دیدار داشته

  علیرضا زاکانی با اشاره به دیدار محمد رضا خاتمی با سفیر آلمان گفت: سفیر آلمان با حزب کارگزاران و مشارکت دیدار داشته است.  به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، سیدشهاب‌الدین صدر دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان امروز سه‌شنبه در نشست خبری جبهه متحد اصولگرایان با خبرنگاران رسانه‌ها گفت: جبهه متحد اصولگرایان فهرست اصلی خود را بر اساس حروف الفبا تنظیم کرده است.  صدر ادامه داد: ممکن است که هر کدام از اضلاع جبهه متحد تبلیغات جداگانه‌ای انجام دهند ولیکن فهرست اصلی جبهه متحد همان 30 نفر اعلام شده می‌باشد. وی تأکید کرد:‌ در عین حال ممکن است هر یک از اضلاع در چینش فهرست 30 نفره بر اساس سلایق خود عمل کنند، ولیکن 30 نفر اعلام شده مورد اتفاق همه گروه‌های اصولگرا هستند.  در ادامه نشست خبری علیرضا زاکانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر خروج یکی از نمایندگان مجلس هفتم به خارج از کشور و مصاحبه با شبکه‌های امریکا گفت: خواستگاه پیرمؤذن که جزو فراکسیون اقلیت مجلس هفتم است معلوم می‌باشد و اتفاقاً سخنانی که در شبکه امریکا گفته‌ است نشان از این دارد که در ایران آزادی کامل وجود دارد.

 وی با اشاره به اینکه پیرمؤذن در دوره قبل نیز با پادرمیانی دوستان تایید صلاحیت شده بود گفت: رفتار پیرموذن پسندیده نیست و امیدواریم ایشان اظهار پشیمانی کنند. زاکانی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با دیدار محمدرضا خاتمی با سفیر آلمان گفت: سفیر آلمان با سایر گروه‌های سیاسی نیز درخواست دیدار کرده که از جمله آن حزب مؤتلفه می‌باشد. وی گفت: حزب مؤتلفه در پاسخ به درخواست سفیر آلمان اظهار داشته که در این رابطه باید وزارت خارجه اعلام نظر کند که سفیر آلمان بیان داشته که با حزب کارگزاران و مشارکت دیدار داشته است.  زاکانی گفت: سفیر آلمان به حزب مؤتلفه اظهار داشته که این دیدار در رابطه با انتخابات مجلس هشتم می‌باشد و حزب مؤتلفه با توجه به توهین‌های اروپایی‌ها به ساحت پیامبر درخواست دیدار سفیر آلمان را رد کرده‌ است.  کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان افزود: حال سؤال ما این است که چرا احزاب داخل کشور با سفرایی دیدار می‌کنند که وزرای خارجه آنها اصل اسلام را زیر سؤال می‌برند و چرا اساساً سفارت‌خانه‌های خارجی در امور داخلی ما دخالت می‌کنند خاتمی نیز در این خصوص باید پاسخگو باشد. http://www.rajanews.com/News/?25298

 

رونویسی آلمانی‌‌ها از روی بیانیه‌های یک طیف سیاسی

 کمی پس از آنکه دیدار دبیرکل یک حزب سیاسی در ایران با سفیر آلمان در تهران، با واکنش فعالان سیاسی و رسانه‌ای ایران روبرو شد، نمایندگان "بوندس تاگ" (مجلس آلمان) با گسترش دامنه دخالت در امور داخلی‌ایران، اقدام به صدور بیانیه در ارتباط با انتخابات مجلس شورای اسلامی کردند. به گزارش رجانیوز به نقل از ایرنا ، در این بیانیه که توسط رسانه‌های آلمانی منتشر شده است، از حکومت ایران خواسته شده است که مشارکت همه داوطلبان نمایندگی - از جمله کسانی که از نظر دستگاه‌های قانونی صلاحیت راه یافتن به خانه ملت ندارند- را تامین کند. در این درخواست مجلس آلمان که در چارچوب یک قطعنامه، ‪ ۸‬ماده‌ای منتشر شده و به شکل شگفت انگیزی با بیانیه‌های بعضی از احزاب سیاسی در ایران همانند است، ضمن نگرانی از رد صلاحیت بعضی داوطلبان نمایندگی مجلس در ایران، ادعا شده است که جریان اصلاح طلب تنها برای بیست درصد کرسی‌های مجلس آینده نامزد دارد.  مجلس آلمان همچنین در قطعنامه خود ابراز علاقه مندی کرده است که نه تنها تماسهایش با نمایندگان مجلس ایران ادامه یابد، بلکه دیدارها و تماسهایی نیز با نمایندگان همه احزاب سیاسی ایران داشته باشد.  همزمان محمدرضا خاتمی دبیرکل حزب جبهه مشارکت که خبر ملاقاتش با سفیر آلمان در ایران، بعد از مدتی علنی شد، در گفت گو با رادیو دویچه وله آلمان ادعا کرده است که ملاقاتش با سفیر این کشور همپیمان با آمریکا، در چارچوب منافع ملی بوده است. http://www.rajanews.com/News/?25318

خاتمی:با سفرای دیگر هم ملاقات داشتم

  محمدرضا خاتمی در گفت و گو با رادیو دویچه وله آلمان گفت: ملاقات من با سفیر آلمان موضوع تازه‌ای نیست . من با سفیر آلمان قبلا ملاقات داشتم و این ملاقاتها با سفرای دیگر کشورهای خارجی نیز انجام گرفته ‌است. به گزارش فارس، خاتمی در این مصاحبه افزود: ملاقات من با سفیر آلمان به درخواست وی بوده و طبعا در این ملاقاتها ما تلاش می‌کنیم آن چیزی را که در راستای منافع ملی کشورمان هست پیگیری بکنیم . 

خاتمی در پاسخ به این سوال که آیا طبق قوانین ایران تماس با دیپلماتهای خارجی باید با هماهنگی وزارت امور خارجه صورت بگیرد یا نه ؟ گفت: چنین چیزی وجود ندارد و اصلا در عرف قوانین داخلی و بین المللی ، طبعا وقتی یک سفیر و یا هر مسئول خارجی دیگری آگرمان می‌گیرد و به داخل کشور می‌آید، طبیعی است که یعنی آن صلاحیت لازم را دارد تا بتواند فعالیتهای سیاسی و تنظیم روابط کشور خودش را با کشوری که در آنجا ماموریت دارد انجام بدهد . وی افزود: بسیاری از سیاستمداران دیگر که امروز هم ممکن است جایی در قدرت نداشته باشند، این ملاقاتها را انجام می‌دهند و این ملاقاتها رسمی و علنی است و طبعا با توجه به وظایف ذاتی که سازمانهای مختلف در داخل کشور دارند، میدانند که در آن چه گذشته است . نائب رییس مجلس ششم با بیان این مطلب که ما هیچ چیز مخفی نداریم که در آنجا گفته باشیم و خیلی علنی و رسمی این ملاقات صورت گرفت، ادامه داد: شما می‌دانید که ایران در شرایط حاضر با کشورهای خارجی و به خصوص با کشورهای اروپایی و آمریکایی دارای تنش است و هم اکنون کشورهای 5 +1 نقش مهمی در شورای امنیت سازمان ملل برای صدور قطعنامه علیه ایران یا برعکس، برای تشدید تنش بین ایران و جهان خارج دارند . 

وی گفت: من در این ملاقاتها همیشه سعی کرده‌ام که طرف مقابل را به این نکته واقف کنم که آن چیزی که امروز از سوی کشورهای 5+1 می گذرد به نفع ملت ایران نیست و وقتی به نفع ملت ایران نباشد، طبعا نمی‌تواند به نفع روابط درازمدت ایران با این کشورها هم‌باشد. خاتمی افزود: سعی کرده‌ام آنها را متوجه عواقب و خطراتی بکنم که در آینده هم ممکن است ایران و هم کشورهای دیگر را تهدید بکند و در حقیقت اگر در ذهن آنها تحلیل غلطی نسبت به ایران وجود دارد، آن تحلیل را براساس منافع ملی که تشخیص می‌دهم ، درست بکنم .

http://www.rajanews.com/News/?25333
نظرات 5 + ارسال نظر
امید عرب 24 اسفند 1386 ساعت 08:56 ب.ظ http://www.arabomid.blogfa.com

سلام دوست عزیز . اصلاح طلبان با این کارهای خود کارنامه ی خود را دوباره به دیگران نشان می دهند.

اصلاح طلبان در بین مردم کشور دست رو شده ای دارند .
از انعکاس این خبر توسط شما سپاسگذارم

شیدا 27 اسفند 1386 ساعت 02:01 ق.ظ http://tabasiran.parsiblog.com/

بنام خدا

« اوج احترام زیگموند فروید یهودی خالق نظریه آزادی جنسی به مقام زن »
http://www.banoo.blogfa.com/

مهدی 27 اسفند 1386 ساعت 06:50 ق.ظ http://pasdar-islam.blogfa.com/

اللهم عجل لولیک الفرج و النصر
عید بقر، آغاز امامت و ولایت ولی الله الاعظم امام مهدی (عج) مبارک باد.....[گل]
ضمناْ شکست مفتضحانه افسادطلبان را در انتخابات مجلس هشتم به ایشان تسلیت عرض می کنم!!
التماس دعا برای فرج آقا
یا علی...

علی رضا 21 اردیبهشت 1387 ساعت 07:47 ب.ظ http://alirezaedalat.blogfa.com

سلام
قلم شما بسیار رساست.
ما در حال راه اندازی یک سایت خبری جدید هستیم دوست داریم در این راه از حضور شما بهره مند گردیم.جزییات بیشتر بعد از جواب مثبت شما.
یا حق

یک اصلاح طلب 8 تیر 1387 ساعت 06:35 ب.ظ

شما فقط بلدید که به کارهای معقول گیر بدهید.چشم وگوشتان را باز کنید:خاتمی از اصحاب امام است وآیت الله خامنهای از وی تعریف کرده اند.
ژس بدنبال ضربه زدن به خاتمی نباشید.

واقعا چنین است یا این ادعای جناب عالی است؟
خاتمی اگر یار رهبری بود با دختر بی حجاب ایتالیایی دست نمی داد. رهبر این کار را برای مرد نامحرم حرام کرده اند. باور ندارید رساله ایشان را در نزدیکترین کتابخانه محله اتان پیدا کنید و ورق بزنید . ممنون.

تعریف ایه الله خامنه ای جا داشت. ایشان بارها و بارها در بحث مطبوعات زنجیره ای و توهین به پیامبران خدا و شعارهای دو پهلو از خاتمی انتقاد هم کردند. ضمن اینکه در شرایطی امام هم از بنی صدر حمایت می کردند. ملاک ما اسلام ناب است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد