خاتمی نیوز- نقدهایی در جستجوی فهم و اصلاح

بهبوداوضاع جهان درگرو برخوردفعالانه ونقدمتعهداست.شعاراصلاح طلبی رابرخی دادندولی درعمل...

خاتمی نیوز- نقدهایی در جستجوی فهم و اصلاح

بهبوداوضاع جهان درگرو برخوردفعالانه ونقدمتعهداست.شعاراصلاح طلبی رابرخی دادندولی درعمل...

بازهم اهانت..مغزان دوم خردادی به علامه مصباح یزدی حفظه الله

دوم خردادی ها را مردم شناخته اند. دیگر حنایشان هیچ رنگی ندارد. مجبورند عربده بکشند تا بمانند. برای حسن خمینی که از اینان حمایت می کند و اهانت رضا خاتمی به امام دقیقا دو روز قبل از سالگرد امام عزیز را بی پاسخ می گذارد و ... هم متاسفم. اگر او به دامان تفکرات امام برنگردد،مردم بین او ومحتشمی بی شرم و آغاجری موهن و خاتمی وحجاریان هیچ تفاوتی نمی گذارند. امام هم قطعا از او ناراضی خواهد بود.

هتاکی کم سابقه محتشمی به آیت الله مصباح: تفاوتی بین فرقه مصباحیه وطالبان وجاهلان صدراسلام وجود ندارد!

 

 علی اکبر محتشمی پور به بهانه سخنرانی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حسینیه اعظم اصفهان، شخصیت و سوابق آیت الله مصباح یزدی را برای چندمین بار مورد هتاکی قرار داد.به گزارش رجانیوز، در خبری که سایت خبری یاران باران وابسته به اصلاح طلبان اصفهان منتشر کرده است، محتشمی‌پور ضمن حملات مکرر به آیت الله مصباح یزدی در یک هتاکی بی سابقه از تفکرات این عالم دینی به فرقه مصباحیه یاد و ادعا کرد این فرقه هیچ فرقی با طالبان و جاهلان صدر اسلام ندارد!

 بنا براین گزارش، محتشمی پور که هرازچندگاهی و براساس کینه ای دیرینه شخصیت آیت الله مصباح را هدف هتاکی های خود قرار می دهد، با ابراز خشم از مؤسسه آموزشی- پژوهشی که تحت مدیریت آیت الله مصباح اداره می شود و تحریف دیدگاههای وی ادعا کرد: فردی مطرح می کند که این جمهوریت که امام از آن دم می زند، بر اساس مقتضیات قبل از انقلاب مطرح شده است و گرنه رأی مردم ملاک نیست و در اسلام جمهوری نداریم، یعنی این آقا که در راس فرقه مصباحیه قرار گرفته است، به دنبال ریشه کن کردن افکار امام است. متأسفانه امروز افرادی که مسائل اولیه اسلام را درک نکرده اند، ایدئولوگ یک جریان تندرو شده اند و هیچ تفاوتی بین فرقه مصباحیه و طالبان و جاهلان صدر اسلام وجود ندارد و افرادی که هیچ اهمیتی برای مردم، ملت ایران و جوانانی که به عنوان یک رکن از ارکان انقلاب برای امام مطرح بودند، قائل نیستند، از افکار امام پیروی نمی کنند. ادعای مزبور در حالی در قبال آیت الله مصباح ابراز می شود که مؤسسه تحت مدیریت وی در قم به عنوان یکی از کانون های اصلی تربیت طلاب فاضل برای پاسخ به شبهات روز فعالیت می کند و بر همین اساس، استقبال گسترده ای از دانش آموختگان این مؤسسه در محافل علمی و دانشگاهی می شود.

 همچنین این فحاشی به آیت الله مصباح از سوی فردی فاقد هرگونه جایگاه علمی در حالی ابراز می شود که علماء بزرگی مانند علامه طباطبایی، شهید آیت الله بهشتی و رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای جملات کم نظیری درخصوص آیت الله مصباح یزدی دارند. رهبر انقلاب درباره آیت الله مصباح تأکید می کنند:

 «بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقاى مصباح را مى شناسم و به ایشان به عنوان، یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب نظر در مسایل اساسى اسلام ارادت دارم.

 اگر خداى متعال به نسل کنونى ما، این توفیق را نداد که از شخصیت هایى مانند علامه طباطبائى و شهید مطهرى استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم القدر، خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر کرده است.

 من خدا را شکر و حمد مى کنم که نسل جوان ما در سراسر کشور به ایشان (آیت الله مصباح یزدى) شدیداً علاقمند و قدردان است.

 به نظر من یکى از چیزهایى که مى تواند خیلى کمک کند به این قضیه، این است که از کتابهاى شهید مطهرى، از معارفى که امروز بزرگانى بحمدالله هستند؛ از قبیل آقاى مصباح و دیگران که واقعاً مبانى فکرى اسلامى دست این هاست؛ از این ها استفاده کنند. حتى مى شود این ها را ساده کرد. شما مى توانید این کار را بکنید...»

 محتشمی پور که بارها با اظهارات خارج از ادب خود به آیت الله مصباح حمله کرده و به نظر می رسد از سعه صدر این عالم دینی و فعالیت های مؤثر او در کادرسازی طلاب و فضلای انقلابی به شدت خشمگین است، در بخش دیگری از اظهاراتش، ادعای تکراری خود را مبنی بر اینکه "از سال 44 در تمام اعلامیه هایی که علما و روحانیون قم و شهرستان ها امضا کرده اند، حتی یک امضا از این آقا (آیت الله مصباح) دیده نمی شود"، بیان کرد و افزود: شمایی که یک عمر خون به دل امام کردید، شما متحجران و شما مقدس نماها که وقتی دیدید امام سر بر زمین گذاشت برخاستید.اتهام امضا نکردن اعلامیه از سوی آیت الله مصباح از سال 44 به بعد ر حالی مطرح می شود که حدود 18 نامه و بیانیه مهم در طول دوران مبارزه به امضاء آیت الله مصباح رسیده که 7 مورد آن مربوط به پس از سال 44 است. این در حالیست که با استناد به اسناد 5 جلدی انقلاب اسلامی تنها 4 اعلامیه از سوی محتشمی پور پس از تبعید امام امضا شده و در خلال سال های 56 و 57 یعنی سال های اصلی مبارزه حتی یک اعلامیه نیز به امضای وی نرسیده است.منبع:http://www.rajanews.com/News/?29920

 اخبار  و لینک های مرتبط:

صبر علامه و فحاشی منتقدین  

 سید احمد خاتمی: آیت الله مصباح ؛ چهره ای مخلص، زاهد و ناشناخته

بد نگویید به مهتاب اگر تب دارید  

 مگر او با شما چه کرده است که این چنین برش می تازید؟! 

 چرا از مصباح می‌هراسند؟

 رویارویی مصباح با اسلام امریکایی- حجتیه ای

بیانیه انجمن وبلاگ نویسان فرزندان روح الله را در اینجا بخوانید....

 حجت‌الاسلام رحیمیان/بودجه ویژه امام برای مؤسسه آیت‌الله مصباح/ امام به آقای مصباح اطمینان کامل داشت  

از شیخ فضل الله نوری تا مصباح یزدی(یادداشت سایت مرکز اسناد)  

اعتراض طلاب قم در پی اهانت به آیت الله مصباح   

 دومین تجمع اعتراض‌آمیز طلاب در حمایت از آیت‌الله علامه مصباح

 نگاهی گذرا به زندگی با برکت آیت الله مصباح یزدی 

وظیفه دادگاه ویژه روحانیت در قبال هتک حرمت استاد /وبلاگ مصباح دین 

 ای کاش همه صبر و ادب علامه را داشتند 

 آقای محتشمی پور شما چه کرده اید؟ 

فقر ایدئولوژیک جریان اصلاح طلبی 

حمایت ویژه سازمان نامشروع مجاهدین انقلاب(!) از هتاکی محتشمی   

غاصبان دین، موتوا بغیظکم/از سایت جدید سرکارخانم فاطمه رجبی21/3/87

 واکنش سخنگوی جامعه روحانیت به هتاکی محتشمی/ حمله به آیت‌الله مصباح بخاطر افشای لیبرال‌ها مسبوق به سابقه است  

 نه امام(ره) را شناختند نه مصباح را /عبدالله چینی‌چیان 

مصباح؛ فریاد همه شهیدان خمینى /نوشته حسن ابراهیمی 

 اعتراض جامعه اسلامی دانشجویان به هتاکی علیه آیت الله مصباح  

آقای محتشمی پور، جهت یادآوری   

 در پاسخ به هتاکی محتشمی پوررحیمیان: امام به آیت الله مصباح اطمینان کامل داشت 

خجالت نکشید ! توبه کنید ! (یادداشت روز کیهان) 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران: آیت‌الله مصباح از نزدیک‌ترین مجاهدان به اندیشه امام هستند (مربوط به بلوای مرگ توسلی) 

نقد اظهارات حجت‏السلام والمسلمین محتشمی‏پور  

بیانیه دانشجویی 5 دانشگاه در حمایت از علامه مصباح  

 حجه الاسلام حسینی بوشهری نایب رئیس جامعه مدرسین: آیت‌الله مصباح هستی خود را وقف دین و انقلاب کرده است  

انتقاد دبیرکل موتلفه از سخنان محتشمی علیه علامه مصباح  

 آقای محتشمی شما چرا؟  

  اگر می توانید ضلالت مصباح را روشن کنید

دانشگاه آزاد و رئیس هیات امنایش آقای ه.از چه چیزهایی ازادند!؟!

 پاسخ دکتر علی‏ضا زاکانی/گزارش 43 جلدی از دانشگاه آزاد؛
بزرگترین گزارش تحقیق و تفحص تاریخ مجلس در اختیار مردم قرار می‏گیرد
 
 
رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس از آموزش عالی کشور اعلام کرد: گزارش تحقیق و تفحص از این دانشگاه پس از تصویب نهایی در جلسه مشترک با کمیسیون آموزش، برای قرائت در صحن علنی ارایه گردیده و رسماً‌ در اختیار مردم قرار می گیرد.پیرو درج جوابیه مورخ 87.1.25 دانشگاه آزاد اسلامی، خواهشمند است توضیحات ذیل را وفق قانون عیناً منتشر نمائید:

حتما درادامه مطلب ببینید که واقعا دیدنی و خواندنی است....:

ادامه مطلب ...

فکرکنم احمدی نژاد اشتباهی است.....!

ناگفته های بسیار مهم دکتر احمدی نژاد از مافیای قدرتمند و گرانی و دانشگاه آزاد و...

سخنان بسیار مهم و تامل برانگیز رئیس جمهور مقاوم دکتر احمدی نژاد که در خصوص مسائل مختلف و در جمع دانشجویان عدالت خواه مطرح شد منتشر شد.گفتنی است، رئیس جمهور از ساعت ۹ شب روز دوشنبه تا ۲ بامداد سه شنبه با این دانشجویان در ساختمان شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری دیدار کرده است. متن کامل این سخنان به نقل از وبلاگ عدالت منتشر می شود:..................به ادامه همین مطلب مراجعه بفرمایید.....

 

ادامه مطلب ...

موضع گیری باور نکردنی دوم خردادیها درباره بهائیان دریوزگان صهیون

آمنتظری مخلوع امام امت: بهائیت، ارتداد نیست!؟

منتظری معتقد است بهائیان باید از حقوق شهروندی و برابر در حکومت اسلامی برخوردار باشند.احمد‌منتظری فرزند وی، با تائید این دیدگاه آیت الله منتظری(!) که پیش از این در رسانه‌ها منتشر شده بود، به زمانه گفت: بر اساس دیدگاه‌های منتظری، اگر چه بهائیان در قانون به عنوان اقلیت‌ دینی به رسمیت شناخته نمی‌شوند، اما چون اهل این مملکت هستند و به قانون کشور تمکین می‌کنند و مالیات می‌پردازند، باید از حقوق شهروندی و همچنین رافت حکومت اسلامی برخوردار باشند.به گفته فرزندمنتظری، این فقیه شیعی بهائیت را از مصادیق ارتداد نمی‌داند. او همچنین معتقد است اساساً اگر کسی با تحقیق از اسلام خارج شود، مرتد نخواهد بود. احمد منتظری در پاسخ به این سوال زمانه که آیا در دیدگاه‌های فقهی پدرش تغییر ایجاد شده است، گفت: ایشان از حدود چهل سال پیش در کتاب‌های‌شان بهائیت را با استدلال رد کرده‌اند و مخالف ترویج این فرقه بوده‌اند، ولی این یک برخورد فکری بوده است و ایشان خشونت علیه بهائیان را رد می‌کنند.او همچنین اشاره کرد: بی‌شک در بین علما کسی از خشونت حمایت نمی‌کند و باید با استدلال و گفتگو با این گروه (بهائیان) برخورد شود. وی افزود منتظری در این موقعیت حساس کشور اساساً خشونت را به نفع مردم نمی‌داند و معتقدند این کار، در راستای منافع ملی نیست.

منبع این خبر رادیو زمانه است و امیدوارم که خبر دروغ باشد:(سایت رادیو زمانه:۵خرداد ۱۳۸۷)

 همراهی بعضی از دوم خردادی ها با فرقه ضاله بهائیت

در حالی که ارگان رسانه‌ای سازمان جاسوسی آمریکا با کمک گرفتن از فتوای یک فرد مطرود امام و امت، در حال پشتیبانی رسانه‌ای از فرقه گمراه بهائیت می‌باشد، همراه شدن بعضی از سیاسون وابسته به جبهه دوم خرداد با این جریان انحرافی باعث شگفتی شده است. هادی قابل، که رادیو سازمان جاسوسی آمریکا وی را کارشناس مسایل فقهی و اسلامی و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت معرفی کرد، در رابطه با استفتای رادیو فردا در این‌باره گفته است: تاکنون درباره بهاییان به این صورت از سوی مراجع تقلید شیعه در ایران اظهار نظر نشده است. احمد قابل نیز که رادیوی مذکور وی را کارشناس مسائل دینی لقب داد که درجه اجتهادش را از مفتی این ماجرا دریافت کرده دیدگاه رادیو فردا را تایید کرده است.  حسین باستانی، روزنامه نگار نزدیک به دولت سید محمد خاتمی و سردبیر یک نشریه اینترنتی ضد انقلاب که از خارج کشور اداره می‌شود نیز، موضوع استفتاء ارگان سازمان جاسوسی آمریکا درباره فرقه گمراه بهائیت را ، عاملی برای توجه بیشتر به این بحث خوانده است.  انتهای پیام/ شناسه: ۱۳۸۷۰۳۸۱۰۰۲۳۰  منبع: جام نیوز http://www.jaamnews.com/?p=665

سخنگوی دولت و افشای برخی نامهربانی ها و فشارهای مجلس هفتم

روایت الهام از گاردگرفتن مجلس هفتم مقابل دولت

 سخنگوی دولت همزمان با اولین روز آغاز به کار مجلس هشتم به مشهد رفت و در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد که پیش از این نیز 2 بار در این جمع سخنرانی کرده بود، درخصوص دلیل گارد گرفتن مجلس هفتم مقابل دولت نهم، انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تغییر ساعت رسمی کشور و اتهام وکیل الدوله به حمایت برخی نمایندگان از دولت مطالبی بیان کرد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر الهام، سخنگوی دولت سه شنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به روند شکل گیری و تعاملات مجالس و دولت‌های گذشته، اظهار داشت: متأسفانه بدترین دوره مجلس را در دوره ششم تجربه کردیم و شاهد تیره ترین روابط بین مجلس ششم با قوه قضائیه و شورای نگهبان بودیم. 

دکتر الهام با شکل گیری فضای انتخابات ریاست جمهوری نهم و با توجه به عدم اجماع اصولگرایان بر سر کاندیدایی خاص، تعدد کاندیداها و نیز عدم حمایت هیچ یک از جریان‌های سازمان یافته از دکتر احمدی نژاد که نهایتا در سنگین‌ترین رقابت تاریخ انتخاباتی نظام جمهوری اسلامی به پیروزی ایشان انجامید، فضای حاکم بر جامعه به سمت جدیدی حرکت کرد.

 انتخابات مردمی سوم تیر 84

 الهام با اشاره به مردمی بودن نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در خاستگاه آن احزاب و جریانات سیاسی دیگر نقشی نداشتند، اظهار داشت: مشخص بود که مولود این جریان از نظر مبنایی در مجموعه اصولگرایی قرار دارد و علی‌القاعده با مجلس هفتم همسو است.سخنگوی دولت ادامه داد: از این مرحله دور جدید تبلیغاتی آغاز شد. یک جریان می‌گفت که مجلس هفتم با دولت همراه است و از این پس نظارتی وجود نخواهد داشت. ولی تدریجاً گروه‌های مختلف با یکدیگر پیوند خوردند و یک نظام نظارتی کنترلی ایجاد شد.

 وی افزود: با توجه به مفهوم اصولگرایی که به معنای پاسداری از معیارهاست، مجلس اصولگرا این نگرانی را داشت که نکند با توجه به فضای ایجاد شده، این تهمت متوجه آنها شود که به اصول خود پایبند نیستند. در اینجا اصول با اصول رقابت داشت. همچنین برخی نگران این بودند که نکند با حرکت به سمت حمایت از دولت، از معیارها فاصله بگیرند. بنابر این شروع کردند به گارد گرفتن در مقابل دولت. 

مجلس و دولت اصولگرا ناظر و همراهی دقیق

 الهام در ادامه گفت: این فضای تعامل، امیدی را در جامعه ایجاد کرده بود که مجلس و دولت اصولگرا می‌توانند ناظرین و همراهان دقیقی برای یکدیگر باشند. وزیر دادگستری درادامه سخنان خود به نکات مبنایی در خصوص تعاملات مجلس هفتم و دولت نهم پرداخت و تصریح کرد: دولت معتقد است که یک مجلس مقتدر، کارشناس، ناظر و شجاع، با توجه به وظایف تعیین شده برای آن، یک پایگاه قوی برای کشور و دیده‌بانی برای ملت به شمار می‌آید. در قانون اساسی نیز پیش‌بینی‌هایی در این زمینه شده است. الهام افزود: تفکیک قوا نباید مدیریت کشور را دچار اختلاف کند زیرا قوای سه‌گانه جزایر جداگانه‌ای نیستند. ترکیب حکومت یک امر واحد است و نمی‌شود آن را تجزیه کرد. در ارتباطات بین‌المللی نیز تنها هویت واحد موضوعیت دارد و دولت نمایندگی آن نظام را عهده‌دار است. سخنگوی دولت در ادامه گفت: امام (ره) نیز در برخی شرایط مجلس را در ارتباط مؤثر با دولت، مدیریت می‌کردند. همین وضعیت در خصوص رهبر معظم انقلاب نیز صدق می‌کند. بنابر این نسبت مجلس و دولت همواره بسیار حساس بوده است.

 روابط دولت و مجلس باید دقیق تعریف شود

 الهام تصریح کرد: لذا ضمن تفکیک قوا، باید روابط نیز دقیق تعریف شوند. حوزه سلایق متفاوت است اما حوزه تقویت اساس نظام سیاسی و دولت، مسأله بسیار مهمی است. حضرت امام (ره) معتقد بودند که اگر در نطق‌های پیش از دستور به شخصی یا جایگاهی مطالبی خلاف واقع نسبت داده شد، باید ترتیبی اتخاذ شود که آن شخص نیز در مجلس حضور یابد و دفاع کند که پس از آن این امر به آئین نامه داخلی مجلس تبدیل شد.

 حمایت مجلس از دولت به معنی وکیل‌الدوله بودن نیست

 عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: نمایندگان هنگامی که سخنی می‌گویند، تأثیر آن تنها در حوزه داخلی نیست و آثار بین‌المللی هم دارد، بنابر این باید در مواضع و اظهارات خود دقت کنند. همانگونه که رئیس جمهور در سخنان خود در افتتاح مجلس هشتم اشاره کردند، حمایت مجلس از دولت به معنی وکیل‌الدوله بودن نیست، زیرا رئیس جمهور نیز وکیل مردم است و هم مجلس و هم دولت همه وکیل‌الرعایا و منتخب مردم هستند.وی در ادامه گفت: ما معتقد نیستیم که باید از اصول مماشات شود، بلکه معتقدیم که باید با تیزبینی، همراهی، تدبیر و مشارکت عمل شود. الهام در ادامه اظهار داشت: حوزه قانونگذاری، که وظیفه اصلی و انحصاری مجلس است، نیاز به تعریف دارد. به عنوان مثال دولت نهم سازمان مدیریتی کشور را اصلاح کرد. امروزه نیز در پیشنهاد دستور کار مشترک دولت و مجلس از سوی رئیس جمهور، پرداختن به اصلاح ساختار اداری کشور است. حال باید دید که آیا این بحث اصلاح ساختار اداری کشور حق دولت است یا امر قانونی است.

 برخی چالش های دولت و مجلس ناشی از ابهام در حدود قانونگذاری است

 رئیس شورای اطلاع رسانی دولت اضافه کرد: پیش از این نیز در دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی، سازمان برنامه و بودجه محو و سازمان استخدام کشوری نیز منحل شد. اصل 126 قانون اساسی، به رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرایی و مالی کشور، در این خصوص اختیاراتی داده است. با استناد به این اصل این دو سازمان حذف و سازمانی جدید به نام مدیریت و برنامه ریزی کشور ایجاد شد.وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز که اکنون منحل شده است، خود با حکم دولت ایجاد شده بود. دولت نهم نیز آمد آن را تفکیک و کوچک‌تر کرد. مجلس شورای اسلامی این حق را تخطئه کرد. اگر این امر در حیطه قانونگذاری قرار دارد، چرا در دوره آقای خاتمی مشکلی نداشت و در دوره آقای احمدی نژاد مشکل پیدا کرد.

 سخنگوی دولت افزود: لذا خیلی از چالش‌های پیش‌آمده ناشی از این عدم تعریف قانونگذاری بود. بنابر این اگر هیئت دولت حق وضع قانونی را دارد، از حق تغییر آن نیز برخوردار است. به عنوان مثال در مورد تغییر ساعت رسمی کشور، از سال 1370 تا 1384، بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ساعت رسمی کشور در اول فروردین یک ساعت به جلو و در اول مهر نیز یک ساعت به عقب کشیده می‌شود. دولت نهم در سال 1384 تصویب کرد که این امر لغو شود. وی ادامه داد: این در حالی است که مجلس قانونی را گذراند که دولت را مکلف کرد به صورت پیشین عمل کند. اگر این چنین است، چرا پیش از این مجلس تا سال 1384 در این امر دخالتی نمی‌کرد و در این خصوص تنها با استناد به مصوبه هیئت وزیران و بر اساس تصمیم دولت عمل می‌شد. عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه اظهارات خود گفت: ‌اینجا یک مشکل ساختاری ایجاد می‌شود و آن این است که اگر تصمیمات دولت از سوی مجلس لغو شود، تغییر کند یا با یک مصوبه معارض مواجه شود، آنگاه مدیریت کشور دچار اختلاف خواهد شد. بنابر این تفکیک و تقسیم وظایف دو قوه باید روشن شود. وزیر دادگستری ادامه داد: بنابر این راهکار این است که مرز و محدوده قانونگذاری شفاف شود. به عنوان مثال طبق قانون اساسی، وضع مالیات، مجازات و تعیین جرم بر عهده مجلس است.

 مجلس نباید با توسعه حدود قانونگذاری دولت را زمین‌گیر کند

 رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: اگر حوزه قانونگذاری را به همه زمینه‌ها توسعه دهیم، دولت را زمین‌گیر و بی‌اعتماد به‌نفس می‌کنیم. به عنوان مثال در خصوص مصوبه دیوان عدالت اداری در ابطال افزایش پله‌کانی حقوق‌ها که در انتهای سال گذشته لغو شد، افزایش حقوق‌ها باید با تورم متناسب باشد. اینجا باید مشخص شود که تشخیص اینکه چه نسبتی باید مبنا و مورد عمل قرار گیرد، بر عهده کیست.

 برخی مرزبندی های مجلس هفتم مشکل ساز شد

 الهام ادامه داد: اگر تعیین این نسبت بر عهده دولت است، نباید نهاد دیگری وارد موضوع شود و به جای دولت تصمیم گیرد. این مرزبندی‌ها در مجلس هفتم قدری مشکل‌ساز شد. مجلس هشتم نیز باید به این موضوع بپردازد. این نکته‌ای حساس و اساسی در نظارت و قانونگذاری محسوب می‌شود.

 سخنگوی دولت در ادامه سخنان خود و با اشاره به وظیفه نظارتی مجلس، ضمن مهم و حساس خواندن آن، خواستار ایفای این نقش مهم مجلس شد. الهام در این خصوص اظهار داشت: پایه نظارت نیز معیار مشخصی دارد. پایه آن نیز سیاست‌های قابل اجرا و اندازه‌ گیری است. وی با اشاره به اینکه برخی می‌خواهند دولت را با چشم‌انداز بسنجند، گفت: آیا می‌شود دولت را با چشم‌انداز 20 ساله سنجید، بررسی تحقق اهداف چشم انداز بدون توجه به برنامه های 5 ساله و بودجه های یکساله ممکن نیست چرا که اهداف بیست ساله به مرور محقق می شوند و به یکباره نمی توان درباره آنها قضاوت کرد و این امر از نظر علمی و عقلی درست نیست. الهام همچنین اظهار داشت: رئیس جمهور خود فردی دقیق است. هنگام تصویب لوایح، بحث رئیس جمهور این است که هزینه آن چقدر است. یکی از روش‌های قانونگذاری همین است و یکی از نقاط چالشی که با مجلس پیش می‌آمد نیز بر همین اساس بود. قانون اساسی نیز می‌گوید هرگاه مجلس قانونی را می‌گذراند، باید بار مالی آن را مشخص کند و بدون تعیین بار مالی، مفهومی نخواهد داشت.

 بدون تامین منبع مالی، قانونگذاری غلط است

 سخنگوی دولت در ادامه گفت: اگر در قالب چارچوب‌ها حرکت نکنیم، اگر منبع مالی مصوبات تعیین نشود، قانون قابل اجرا نیست و قانونگذاری غلط است. در راستای قانونگذاری باید همگرایی، همکاری و همراهی جدی وجود داشته باشد. به عنوان مثال قراردادها و موافقتنامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد. ولی قراردادهای اجرایی وظیفه دولت است و نمی‌توان آن را قانون کرد. اگر مجلس قراردادهای اجرایی را لغو کند، خسارات زیادی برای کشور ایجاد می‌شود.

 اگر مجلس وارد کارهای ریز اجرائی شود، کار دولت را قفل می‌کند

 وی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: ما در این زمینه دقیق عمل نکردیم. ما معتقدیم که همگرایی در چارچوب قانون اساسی، ضرورت توفیق در کار است و همه نهادها می‌توانند به صورت منسجم باهم کار کنند. در عین حال، در حوزه‌‌های نظارتی نیز باید به مصالح فراگیر کشور اندیشید. طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، مجلس نیز باید از خودکاری پرهیز کند و وارد مسائل اجرائی نشود. اگر مجلس وارد کارهای اجرائی ریز بشود، هم کار دولت را قفل می‌کند، هم مدیریت کلان دشوار می‌شود و هم دستیابی به افق چشم‌انداز میسر نخواهد بود.

 الهام افزود: یک مجلس مقتدر، در چارچوب برنامه ریزی کلان، در سطوح مختلف، مهم‌ترین رکن توفیق کشور خواهد بود. امیدواریم که مجلس هشتم در همین چارچوب و بر مبنای تأکیدات رهبری برای همکاری‌های خوب بین رئیس مجلس و رئیس جمهور، یک کار کارشناسانه عمیق انجام دهند و دولت و مجلس بهترین کارشناس برای یکدیگر باشند و در راه حل مشکلات مردم، مصمم‌تر از گذشته گام برداریم.

 رئیس شورای اطلاع رسانی دولت همچنین در پاسخ به سؤالی در باره تورم موجود در کشور، گفت: در پایان سال 1383 که مصادف با پایان کار مجلس ششم بود، نرخ تورم بیش از 16 درصد بود و ما تا پایان سال 1385 آن را به حدود 13 درصد رساندیم و در سال 1386 هم تورم قدری افزایش پیدا کرد.وی ادامه داد: اکنون نمی‌توان بین دولت قبلی و دولت کنونی ارزیابی انجام داد. زیرا ما باید بر اساس متوسط تورم دولت در چهار سال قضاوت کنیم. همچنین علل تورم مختلف است و تنها مربوط به مجلس و قانونگذاری نیست، گرچه یک سری مقررات قانونی می‌توان در تورم نقش داشته باشد.

 مجلس هفتم از وعده تثبیت قیمت‌ها عبور کرد

 سخنگوی دولت افزود: مجلس هفتم ابتدا با رویکرد تثبیت آمد و قانون تثبیت را گذراند. در کشوری که تورم وجود دارد، نمی‌توان قیمت‌ها و حقوق کاری را تثبیت کرد. پس از آن مجلس در بودجه 1386 خود از این رویکرد عبور و به سمت آزادسازی قیمت‌ها حرکت کرد. این رویکردها را باید لحاظ نمود و پس از آن به سیاست‌های مالی دولت پرداخت. 

الهام تصریح کرد: در مقام مقایسه، ما باید این موضوع را بررسی کنیم که سیاست‌های مالی دولت چه مقدار بر تورم تأثیر داشته است و سپس آن را با سیاست‌های مالی دولت قبلی مقایسه کنیم. به عنوان مثال، بنگاه‌های زودبازده، رویکرد این دولت است که دارد اجرا می‌شود. لذا وقتی وارد فضای اشتغال می‌شویم، قهرا یک تورم ناشی از اشتغال خواهیم داشت. قطعی است که اگر نخواهیم وارد این فضا شویم، به همان نسبت تورم نیز نخواهیم داشت. بنابر این یا باید از ایجاد تورم اجتناب کرد یا از ایجاد اشتغال.

 وی همچنین گفت: این خلاف عدالت است که منابع را فقط عده‌ای که سرمایه ‌گذاری کرده‌اند پیش ببرند و سرمایه گذاری جدیدی صورت نگیرد. مدیریت دولت بر تورم، با لحاظ این شرایط و نیز در نظر گرفتن تورم جهانی، کاملا قابل دفاع است.الهام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یک رویکرد دیگر دولت در زمینه کاهش و تک نرخی کردن تورم، کاهش سود بانکی است که با مقاومت‌هایی در این زمینه مواجه است. در کنار این مسائل، ما یک سری مشکلات ساختاری نیز در تورم داریم. این مشکلات ساختاری شامل نظام بودجه‌ای، ساختار اداری، وضعیت بهره‌وری، وضعیت بانکی، وضعیت بیمه، وضعیت گمرک و نظام مالیاتی می‌شود.سخنگوی دولت در پایان با بیان اینکه راهکارهایی در این زمینه اندیشیده شده است، ابراز امیدواری کرد که بخشی از اصلاحات ساختاری در نیمه دوم سال جاری، اجرایی شود. منبع:www.rajanews.com/News/?29616

کارگزاران نفاق را نشان می دهد، بیش از پیش

دعوت مرعشی از اصولگرایان برای مقابله با احمدی نژاد!

 حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران در گفت و گویی از اختلاف دوم خردادیها در خصوص انتخابات آتی ریاست جمهوری پرده برداشت. به گزارش رجانیوز ،مرعشی در این گفت و گو تصریح کرد که برخی بر بازگشت و حضور خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرده و برخی مخالف بازگشت خاتمی هستند. مرعشی همچنین پیشنهاد عجیبی مطرح کرده است و آن اینکه اصولگرایان و دوم خردادیها در مقابل دکتر احمدی نژاد ، یک نامزد مشترک معرفی کنند! گفتنی است در حالی که طیف‌های تندرو جبهه دوم خرداد نگران افزایش سهم خواهی گروه‌های تکنوکراتی مانند کارگزاران سازندگی هستند که به دنبال معرفی یکی از اعضای خود برای انتخابات آینده ریاست جمهوری هستند، گروه‌های سنتی جبهه دوم خرداد مانند حزب اعتماد ملی نیز گزینه خاص خود را برای انتخابات آینده خواهند داشت. گروه‌های تندروی مانند سازمان مجاهدین و حزب مشارکت نیز ظاهرا در صورت حضور خاتمی در انتخابات آینده از وی حمایت خواهند کرد.

 http://www.rajanews.com/News/?29609

خاتمی به حقوق شهروندانش علاقه ای نداشت...

سردارنظری:دولت قبل (دولت خاتمی)عامل خانه نشینی من بود

فرهاد نظری پس از قرائت گزارش کمیسیون اصل 90 درخصوص شکایت وی از طرز کار کمیته‌ی تحقیق و چگونگی عملکرد دولت وقت در حادثه کوی دانشگاه نسبت به مناظره با دولت اصلاحات در این زمینه اعلام آمادگی کرد.  

به گزارش رجانیوز به نقل از ایسنا، سردار نظری در حاشیه‌ی قرائت گزارش کمیسیون اصل 90 درخصوص شکایت وی از طرز کار کمیته‌ی تحقیق و چگونگی عملکرد دولت وقت در حادثه کوی دانشگاه به خبرنگاران گفت: گزارش کمیسیون اصل 90 درخصوص عملکرد دولت خاتمی در حقیقت حقانیت من را ثابت کرد. وی در پاسخ به این سوال که چه کسی مسوول خانه‌نشین شدن شماست؟ دولت سابق را عامل این مساله عنوان کرد. سردار نظری درباره‌ی احتمال دریافت مجدد درجه‌ی نظامی خود، با بیان این‌که این موضوع اهمیت ندارد، افزود: مهم این بود که حقانیت من ثابت شود که این‌گونه شد و همه چیز در دادگاه معلوم می‌شود. وی افزود: من به جرمی متهم شدم که هنوز هم مصداق آن وجود ندارد.  

فرمانده اسبق نیروی انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا در این‌باره همان زمان اقدام به افشاگری نکردید؟ گفت: هیچ تریبون و بلندگویی در اختیار نداشتم و مجلس ششم هم علیه من بود. مسایل پیش آمده پس از قضایای تیر 78 باعث شد که من خسارت ببینم و عزل شوم و 10 سال خانه‌نشین شوم. نظری گفت: جانبازی 70 درصد هستم که چهار عضو خانواده‌ام هم جانباز هستند و افتخارم این است که ترکش‌های داغ صدام در بدن من سرد شدند. وی درخصوص گزارش قرائت شده‌ی کمیسیون اصل 90 در جلسه‌ی امروز مجلس اظهار داشت: از یک حکومت مردم‌سالار دینی غیر از این هم انتظار نیست که اگر یک سرباز کوچک نظام از رییس‌جمهور هم شکایت کند به آن رسیدگی شود. منبع:http://www.rajanews.com/News/?29223