خاتمی نیوز- نقدهایی در جستجوی فهم و اصلاح

بهبوداوضاع جهان درگرو برخوردفعالانه ونقدمتعهداست.شعاراصلاح طلبی رابرخی دادندولی درعمل...

خاتمی نیوز- نقدهایی در جستجوی فهم و اصلاح

بهبوداوضاع جهان درگرو برخوردفعالانه ونقدمتعهداست.شعاراصلاح طلبی رابرخی دادندولی درعمل...

ایا در این کشور هاشمی اینقدر ... است؟!

دوئل جاسبی و اصولگرایان ادامه دارد...

در حالی که سلیمی‌نمین همچنان معتقد است که فساد مدیریتی جاسبی قابل اثبات است، جاسبی در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف اصلاح‌طلبان با رد این فرضیه می‌گوید: کسانی که می‌گویند جاسبی غیرقانونی است، فرزندان خودشان در دانشگاه آزاد تحصیل کرده‌اند ... برخی‌ها که در قد و قواره‌شان نیست بعضی حرف‌ها را بزنند، مسؤولیتی هم ندارند... و در این میان دوئلی که نافرجام است قربانی نخواهد داشت جز افکار عمومی، جوانان پشت کنکوری و دانشجویان دانشگا‌ه آزاد؛ حالا چه کسی پاسخ‌گوی این ذهن‌های آشفته از این دوئل غیر رسمی است؟   

 

به گزارش برنا، مناظره و یا مباحثه طرفداران و منتقدان رییس دانشگاه آزاد این روزها بیشتر شبیه به یک دوئل غیرمستقیم تبدیل شده است. رجزخوانی دو طرف هم در نوع خود جالب توجه است:

 

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران معتقد است: ‏اگر دادستان، مفاسد مدیریتی رئیس دانشگاه آزاد را پیگیری نکند، قطعاً مدارک این مفاسد را که موارد متعددی است در معرض قضاوت افکار عمومی قرار خواهم داد‏.‏ سلیمی‌نمین با انتقاد از مجلس هفتم می‌گوید‏: ‏از جمله ضعف‌های مجلس هفتم بحث ناتمام ماندن تحقیق و تفحص‌ها بود، چرا که اگر نظارت مجلس برنتابیده شود، علی‌القاعده باید احساس خطر کرد و یکی از مراکزی که این نظارت را برنتابید، دانشگاه آزاد اسلامی بود‏.‏ ‏من منتقد این رویه شدم و این امر دغدغه مرا تشدید کرد، ضمن آنکه به قوه قضائیه نیز که نظارت مجلس را برنتابید نیز منتقد بوده و هستم‏.‏

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران می‌گوید‏: ‏من خود به نتیجه کافی در این مورد رسیده‌ام و معتقدم که رئیس دانشگاه آزاد مفسده مدیریتی دارد‏.‏ ‏مفسده مدیریتی این است که کسی بتواند با یک سری مراودات پنهان شاکله مدیریت کشور را خنثی کند‏.‏ ‏مفسده مدیریتی یعنی اینکه شما بتوانید پنهانی به برخی نمایندگان مجلس و وزیر دکترا بدهید تا آنها را وامدار خود کنید‏.‏

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه آزاد گفت‏: ‏شما دارید زحمت می‌کشید، درس می‌خوانید و پول می‌دهید، ولی یک وزیر یا نماینده مجلس بدون طی این مراحل و زحمات به این مدرک دانشگاهی می‌رسد‏.‏ در سایت‌ها خواهم نوشت و در جاهای مختلف سخنرانی خواهم کرد و فساد مدیریتی جاسبی را نیز ثابت خواهم کرد‏.‏

 

عبدالله جاسبی نیز این روزها در گفت‌وگوهای مفصل با چند رسانه در پاسخ به این ادعا که اگر دانشگاه آزاد نبود بالاخره جوانان برای تحصیل به خارج از کشور می‌رفتند، گفت: این رویداد باعث خروج حجم انبوه ارز از کشور می‌شد. در ثانی اگر دانشگاه آزاد نبود فقط 10 درصد جوانان می توانستند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه گفته است: تصور نمی‌کنم که با رفتن من دانشگاه آزاد از بین برود اما ممکن است جزر و مدهایی پیدا شود. جاسبی درباره منتقدان دانشگاه آزاد هم گفت: برخی‌ها که در قد و قواره‌شان نیست بعضی حرف‌ها را بزنند، مسؤولیتی هم ندارند و صرفاً برای مطرح کردن خودشان اظهار نظرهایی می‌کنند و از دانشگاه آزاد انتقاد می‌کنند.

وی درباره شغلی که بعد از دانشگاه آزاد برای خود در نظر گرفته نیز می‌گوید: من یک شخصیت فرهنگی‌ام نه سیاسی با این حال هنوز فکر نکرده‌ام که بعد از دانشگاه آزاد کجا کار کنم.

جاسبی با دفاع از شهریه دانشگاه آزاد، شهریه این دانشگاه را بسیار کمتر از دانشگاه‌های دولتی می‌داند و از دولت درخواست دارد که لااقل بخشی از شهریه دانشجویان کارمند خود را پرداخت کند.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه هیچ‌کس حتی یک ریال از دانشگاه آزاد سهم ندارد، تصریح کرد: ما نه یک دانشگاه دولتی هستیم و نه بخش خصوصی به معناء واقعی بلکه دانشگاه آزاد یک واحد کاملاً غیر انتفاعی است.

وی بیکاری یا اشتغال را با موضوع تحصیل در دانشگاه آزاد بی‌ارتباط دانسته و گفته است: مطمئنم که دانشگاه آزاد تا 4 یا 5 سال آینده قلل رفیعی را فتح خواهد کرد.

 

این دوئل دو طرفه یک نگرانی را در میان مردم به وجود آورده و آن اینکه اگر فعالیت دانشگاه آزاد غیرقانونی است، چرا نهادهای قضایی وارد این معرکه نمی‌شوند و اگر ماجرا یک بازی جدید روانی است؛ چرا دانشجویان این دانشگاه باید بار روانی آن را تحمل کنند؟! اگر به واقع جاسبی در یک باند قدرت فساد قرار دارد، چرا از سوی قوه قضائیه به دادگاه احضار نمی‌شود و سازمان بازرسی کل کشور برای او دانشگاه تحت مدیریتش اقدامی نمی‌کند؟... چرا مجلس هفتم با وجود انجام تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد نتوانست آن را به مردم و رسانه‌ها ارائه دهد؟... و در این میان دوئلی که نافرجام است قربانی نخواهد داشت جز افکار عمومی، جوانان پشت کنکوری و دانشجویان دانشگا‌ه آزاد... چه کسی پاسخ‌گوی ذهن‌های آشفته از این دوئل غیر رسمی است؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد