خاتمی نیوز- نقدهایی در جستجوی فهم و اصلاح

بهبوداوضاع جهان درگرو برخوردفعالانه ونقدمتعهداست.شعاراصلاح طلبی رابرخی دادندولی درعمل...

خاتمی نیوز- نقدهایی در جستجوی فهم و اصلاح

بهبوداوضاع جهان درگرو برخوردفعالانه ونقدمتعهداست.شعاراصلاح طلبی رابرخی دادندولی درعمل...

آقای توکلی شما هم...!؟

عبور از مرزهاى گفتمانى

  

۱- مخالفت گروه هاى خاص سیاسى- اقتصادى با دکتر احمدى نژاد از روزهاى انتخابات نهم ریاست جمهورى در خرداد و تیر ۸۴ تاکنون بى وقفه ادامه دارد و از این رو مشاهده انواع و اقسام جنگ روانى براى خدمتگزاران دولت نهم تقریباً عادى شده است. 

اما چندصباحى مى شود که این مخالفت ها از حمله به روش هاى اجرایى فراتر رفته و مخالفان در پناه حملاتشان به دولت به بیان پس زمینه فکرى شان مى پردازند. چندى پیش قائم مقام یک حزب دوم خردادى در مطلبى کوشید تا عقاید مهدوى (عج) رئیس جمهور را به چالش بکشاند. وى با ردیف کردن سیلى از اتهامات مضحک کاسه و بشقاب و صندلى و سجاده، نشان داد که از نگاه قائم مقام حزب اعتماد ملى، شأن مهدویت کجاست و موعودگرایى چه جایگاهى در میان گروهى از اصلاح طلبان دارد.

 ۲- روز گذشته یک سایت اینترنتى وابسته به مدیریت مرکز پژوهش هاى مجلس در گزارشى جهت دار و به نقل از مؤسسه هریتیج مدعى شد ایران از نظر شاخص هاى آزادى اقتصادى در میان ۲۴ کشور حوزه سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام، در رتبه ۲۱ قرار دارد! در وراى این جوسازى و سیاه نمایى آشکار، باید گفت که مؤسسه هریتیج یک بنیاد تحقیقاتى وابسته به نومحافظه کاران امریکایى است. دیک چنى معروف یکى از سیاستگذاران این محفل امپریالیستى است. همچنین در گزارش هاى سالانه هریتیج که با عنوان «ایندکس آزادى اقتصادى» منتشر مى شود، اقتصاد کشورهایى که با امریکا درگیر هستند، به عنوان اقتصادهاى غیر آزاد معرفى مى شود. گفتنى است این بنیاد در سایت اصلى خود در گزارش هاى متعدد، برخورد نظامى را تنها راه موجود مقابله با ایران مى داند! انتشارعامدانه این گزارش جهت دار مشخص مى کند که متأسفانه یک محفل خاص سیاسى - اقتصادى براى سیاه نمایى و تخریب دولت از پایگاه منتسب به اصولگرایى هیچ حد و مرزى ندارد. 

۳- در یکى دیگر از این رویدادها روزنامه وابسته به شهردارى تهران که این روزها جامه انتخاباتى پوشیده در گفت وگویى با یکى از نزدیکان رئیس مجمع تشخیص تیتر خود را این گونه انتخاب نمود: «بانک ، ابزار عدالت اجتماعى نیست!» محمدحسین عادلى که طرف مصاحبه این روزنامه است، در دوران سازندگى رئیس بانک مرکزى و در دوران اصلاحات سفیر ایران در کانادا و معاون اقتصادى وزیر خارجه بود و مشخص نیست با این عقاید که خلاف صریح شرع مقدس (العدل اساس الحکم) و قانون اساسى است، چگونه به این مدارج عالیه ارتقا یافته است. این اظهارات همچنین نشان داد که یک جریان سیاسى که پیش از این خود را لیبرال- دموکرات خوانده بود، چه خوب به مقدمات ایدئولوژیک این عنوان اعتقاد دارد و در حالى که تمام ایدئولوگ هاى انقلاب اسلامى از امام(ره) تا استاد شهید مطهرى و آیت الله شهید بهشتى و حضرت آیت الله خامنه اى، عدالت اجتماعى را هدف حکومت مى دانند، این مدعیان وظیفه ابزارهاى مالى و اقتصادى دولت را خارج از شمول عدالت اجتماعى مى خواهند. 

۴- چندى پیش رئیس بنیاد باران نیز در اظهاراتى پس از حملات شدید به دست اندرکاران دولت نهم با عصبانیت تمام وجود امت را در زمان غیبت معصوم منکر شد و گفت: «چه کسى گفته که ما رسالت مسلمان کردن و تحمیل خودمان به جهان را داریم!» این در حالى است که امام خمینى بارها انقلاب اسلامى ایران را از جنس انقلاب انبیا مى خواند و آن را نه تنها محدود به ایران و حتى مسلمانان که از آن مستضعفان عالم مى دانست. «مردم عزیز ایران که حقاً چهره منور تاریخ بزرگ اسلام در زمان معاصرند، باید سعى کنند که سختى ها و فشارها را براى خدا پذیرا گردند تا مسئولان بالاى کشور به وظیفه اساسى شان که نشر اسلام در جهان است، برسند.» صحیفه نور ، جلد ،۲۱ صفحه ۳۲۸

 ۵- با این همه هجمه هاى نظرى که در پرده انتقاد از دولت نهم به مرزهاى عقیدتى و ایدئولوژیک انجام مى شود، بر ساکنان حریم انقلاب است تا با دفاع از مرزهاى گفتمان انقلاب نشان دهند که هنوز هم همگى در یک کشتى نشسته اند!

منبع:http://www.rajanews.com/News/?31924 محمدحسن روزی طلب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد