تا کور شود هرآنکه نتواند دید...
پیوند گل و پروانه

 پیوند عاشقانه وزیبای ولیّ و مردمش در دارالعباده یزد

     هزار مثل منی فدای یک  قدمت آقا جان

آقا،حسابی ما را شرمنده کرد.از اینکه دیر رسیده بود از سیل جمعیت مشتاق عذرخواهی کرد؛ تازه دیر رسیدن کاروان آقا، به خاطر وقت ناشناسی همراهانشان نبود، بلکه به خاطر بدی هوا و برف و مه شدید گردنه علی آباد بین یزد و ابرکوه بود! آقا درس خضوع و خشوع را با عملش به مردمم یاد داد.

به دلیل دور بودن از پایتخت، حکومت های پادشاهی ظالم و بی توجه، طی دو سه قرن اخیر کاری به ابرقوی ما نداشتند. مردم هم باورشان نمی شد که عالی ترین رهبر سیاسی- مذهبی- اجتماعی شیعیان جهان می خواهد به شهر آنها بیاید؛ ولی آقا نه تنها آمد که برای مردمم صمیمیت و صداقت هم به همراه آورد و از آنها معذرت خواهی هم کرد.

واقعا حکومت ولایت فقیه زیباست، حکومت حکیمی بر فرزانگان که  رهبر، مردمش را به حساب می آورد، حتی در شهرهای قدیمی که چند صد سال به انها بی توجهی شده باشد و اکنون با بی کاری و اعتیاد و محرومیت درگیر باشند. 

 بالاخره آقا به ابرکوه آمد و مردم، گرم و سر از پا نشناخته، به استقبالش شتافتند و از خاک پایش مرهمی ساختند برای التیام دردهایشان و رنجهایشان. شهر باستانی من، روز شنبه پانزدهم دی ماه 1386 بهاری شده بود و نهال های امید سراسر شهر را به سبزی آراسته بودند. نمی دانم  چقدر مردم قدر این حکومت فقاهت و دین را بدانند و در راه اعتلای کشوری که ولی دارد بکوشند؛ اما بسیاری از مردم روز پانزده دی 1386 با رساترین فریادها در دل خود به شیاطین و مردم دنیازده و بی ولایت جهان، با افتخار گفتند:«اِنَّ لَنا مولا وَ لا مولا لَکُم» دنیا باید در حسرت ولی ما بمیرد!

 استان یزد در این سفر تاریخی با جهان ثابت کرد که استان دارالعباده است و نسل جدید بیش از نسل های گذشته به آرمان های قدسی اسلام و اعتلای انقلاب پای بند است.

شهر من دیگر به کوه گنبد عالی، این بنای عظیم مقبره ای و سرو پنج هزار ساله و مسجد جامع بزرگ و مناره های تاریخی ان نمی نازد به این می نازد که پس از سالها، ساعتی مفتخر به داشتن میهمانی عزیز و گرانقدر داشت و با مولای خود به گفتگوی صمیمانه ای نشست. این شعر را از طلبه ای ابرقویی(محمدعلی صالح زاده) به گوهر وجود مولایم تقدیم می کنم:

         گفتند رهیده ای  وآرام  نه ای               درباغ خیال خم ابروی که ای

         گفتند بگو به قصد قربت گفتم                سیدعلی الحسینی الخامنه ای

عکس های زیبای این استقبال بی نظیر مردم از ولی امرشان رادرسایت دفتررهبری ببینید:http://farsi.khamenei.ir/FA/Picture/detail.jsp?id=861015A  متن بیانات آقا را ببینید: در این دو منبع: دفترحفظ ونشرآثارحضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای (مدظله العالی) و همچنین: پایگاه دفتر مقام معظم رهبری مدظله العالی با تشکر از وبلاگ شهر من ابرکوه .....