آیا این اصلاحاتچی ها مغز خر خورده اند که چرند می گویند....

آرزوهای یک ژورنالیست ورشکسته!

  در راستای تلاش فراوان رسانه های بیگانه و سیاستمداران غرب برای ایجاد همگرایی و وحدت میان اپوزیسیون داخلی و خارجی نظام، اخیرا برخی از افراطیون دوم خردادی موسوم به اصلاح طلب ضمن مصاحبه های جنجالی و افراطی با این رسانه ها،فحاشی علیه دولت را دستمایه ابراز نظر در مورد ایجاد تغییرات در اصل نظام جمهوری اسلامی قرار داده اند. در این راستا و پس از مصاحبه های اخیر عطریانفر، ابراهیم یزدی و... این بار یکی دیگر از دولتمردان دولت سابق و از نزدیکان هاشمی رفسنجانی هم به تکرار سخنان مشابهی با روزنامه ایتالیایی ایل کوریره دلاسرا پرداخت و به طور وقیحانه ای از «هجوم مردم به خیابانها علیه رژیم» در آینده نزدیک خبر داد.

 به گزارش رجانیوز، این روزنامه ایتالیایی در مصاحبه خود با لیلاز در حالیکه وی را یک اقتصاد دان ایرانی معرفی نمود، نوشت: سعید لیلاز یکی از معتبرترین و صریح ترین تحلیلگران مستقل ایران است. او یک اقتصاددان اصلاحگرا است و قبلا در دولت خاتمی دارای مسئولیتهایی بوده است و تا قبل از به قدرت رسیدن احمدی نژاد مدیریت برخی از شرکتهای دولتی را برعهده داشت ولی رییس جمهور جدید او را اخراج کرد.

 ایل کوریره دلاسرا در ادامه این گزارش افزود: لیلاز در گفتگویی تلفنی با روزنامه ما گفت: اگر واشنگتن واقعا در پی پایان دادن به عمر حکومت اسلامی است باید از ماندن قدرت در دستهای احمدی نژاد تا زمانیکه مردم ایران تحمل و صبرشان پایان پذیرد، اطمینان حاصل کند. این اسلحه ای است بسیار کارآمدتر از هر نوع تحریم است. اعتراضات روزهای اخیر این واقعیت را نشان داده است.

 این روزنامه به نقل از لیلاز نوشت: اعلام ناگهانی موضوع جیره بندی بنزین آن هم در کشوری که مردم آن را حق خود میدانند چیزی نیست به جز نشانی دیگر از سیاست غیر قابل قبول توده گرا(!) و فاجعه بار رییس جمهور ایران. سیاستی که بخش بزرگی از مردم از آن خسته شده و به تنگ آمده اند. خبرنگار کوریره دلاسرا در ادامه از لیلاز درباره اهمیت اعتراضات مردمی و اثر آن پرسید، وی در پاسخ به این سوال گفت: مقدار بنزینی که برای چهار ماه آینده به هر خودرو اختصاص یافته در یکی دو ماه آینده مصرف خواهد شد و بعد از آن وضعیت اضطراری خود را نشان خواهد داد.

 لیلاز در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار کوریره دلاسرا که سعی داشت، سهمیه بندی بنزین در ایران را نتیجه طبیعی موفقیت تحریمهای بین المللی علیه ایران قلمداد کند، گفت: همینطور است؛ دولت اگر میتوانست با کمال میل از جیره بندی بنزین صرفنظر می کرد اما مجبوراست این کار را بکند. این ژورنالیست وابسته به حزب کارگزاران سازندگی در عین حال در بیانی متناقض ادامه داد: ولی جیره بندی بنزین نه به دلیل تحریمهایی که تاثیر اقتصادی اندکی دارد، بلکه ناشی از سیاستهای رییس جمهور است.

 لیلاز که علیرغم عدم تحصیلات دانشگاهی تخصصی، در محافل مطبوعاتی خود را اقتصاددان معرفی می کند در ادامه این مصاحبه ضمن اهانت به مردم ایران گفت: جیره بندی بنزین هم یک اشتباه است. مجلس به درستی پیشنهاد افزایش قیمت بنزین را داده بود اما احمدی نژاد آن را رد کرد. اکنون میلیونها دارنده خودرو مجبورند در کشوری که حتی کارت اعتباری هم وجود ندارد از کارتهای الکترونیکی استفاده کنند، در حالیکه در ایران با کمبود زیر ساختهای تکنولوژیکی روبرو هستیم و بسیاری(!) از ایرانیان به دشواری سواد نوشتن دارند!! 

در ادامه این مصاحبه خبرنگار کوریره دلا سرا به تبعات سیاسی تصمیم اخیر در باب بنزین اشاره کرده و از لیلاز پرسید: کمتر از یکسال دیگر انتخابات مجلس برگزار خواهد شد آیا تصور می کنید که نارضایتی عمومی باعث شکست اصولگرایان خواهد شد؟لیلاز در پاسخ به این سوال به محبوبیت رهبر انقلاب در میان توده های مردم اذعان کرده و می گوید: چنین احتمالی ضعیف است. زیرا آیت الله خامنه ای اکنون بطور کامل از او(احمدی نژاد) حمایت می کند. 

لیلاز همچنین در بیان دلایل خود برای پیروزی دوباره اصولگرایان در انتخابات آتی مدعی شد: 99 درصد رسانه ها در دست جناح راست است و آنها مداوم در حال بیان وعده و وعید و دعوت به آرامش هستند. همچنین در ایران سیستم کنترل اجتماعی سیاسی فوق العاده ای گسترده شده است، بنابراین از آن بیم دارم که دیگر رفتن به پای صندوقهای رای، ابزاری برای ایجاد دگرگونی در ایران نباشد!خبرنگار روزنامه ایل کوریره دلاسرا با اظهار تعجب از سخنان این روزنامه نگار، پرسید: شما منظورتان چیست؟ می خواهید بگویید که تغییرات فقط از طریق اعتراضات خیابانی و یا یک انقلاب تازه ممکن خواهد شد؟لیلاز در توضیح این مطلب تصریح کرد: گفتن این مطلب هنوز زود است یقینا رژیم(!) امروزه کنترل کشور را در دست دارد اما مردم مطمئنا بسیار بسیار ناراضی هستند و البته داستان با اعتراضات روزهای اخیر پایان نخواهد یافت!

منبع: http://www.rajanews.com/News/?12538