ارتباطات مجمع تشخیص ودوم خردادو۱۸تیر ومایکل لدین صهیونیست مسیحی

مایکل لدین: از نزدیک، جریان 18تیر را هدایت می‏کردیم

شنیده‌ها‌ی خبرنگار شریف نیوز حاکی از این است که «مایکل لدین» از نومحافظه کاران مشهور آمریکا، عضو شورای روابط خارجی و از طراحان جنگ آمریکا علیه عراق، اخیرا گفته که در زمان ۱۸ تیر در ایران بوده است.لدین همچنین گفته: ما از نزدیک این جریان را هدایت می‏کردیم.  لدین، زمانی «میهمان ویژه» همایش «چشم‌انداز برنامه هسته‌ای ایران» بود و از سوی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت به ایران دعوت شد؟!؟ مرکز تحقیقات استراتژیک وابسته به مجمع تشخیص مصلحت که به ریاست حسن روحانی اداره می‌شود، برای برگزاری همایش «چشم‌انداز برنامه هسته‌ای ایران» از شورای روابط خارجی آمریکا و موسسه آمریکایی «جستجو در زمینه‌های مشترک» کمک گرفت و حتی این موضوع توسط «موسویان»، رییس همایش، در آغاز همایش به طور رسمی اعلام شد. بر این اساس «مایکل لدین» از شورای روابط خارجی آمریکا و «ویلیام میلر» رئیس موسسه جستجو در زمینه‌های‌ مشترک به ایران آمدند.متن زیر خلاصه گفت و گویی است با «مایکل لدین»  که چندی پیش در یکی از سایت‌ها‌ی فارسی زبان منتشر شد:

  * شما نیروهای داخل ایران و احزاب داخلی را نمی شناسید...
-- اگر منظورت جبهه ملی و نهضت آزادی است، آنها سوخته هستند!

* اما شما در واشنگتن سمیناری درباره قومیت‌ها‌ی ایرانی داشتید و تصورتان هم این است که آنها قصد تجزیه دارند در حالی که تفکر غالب هیچ قومی در ایران تجزیه نیست !

 -- نه!.من می‏خواستم به آمریکایی‌ها‌ و کارشناسان خودمان نشان بدهم که ایران فقط فارسستان نیست !

 * اما افرادی را که دعوت کرده بودید چهره ای شاخضی نبودند
 -- در میان ایرانی، کسی کسی را قبول ندارد !...لابد می‏خواستی بنی صدر را دعوت کنم !
 * نه منظورم ایشان نیست اما حزب دمکرات کردستان ایران هم نماینده همه کردها نیست!
-- چرا نیست ؟...مسلح و مخالف حکومت که هست !
* بنا به آغاز تاریخی، یک حزب منطقه ای و قومی هستند با نگرش دمکراتیک و ملی، که متاسفانه بنا به عملکرد غلط و اشتباه‌ها‌ی تاکتیکی از دایره حضور و نفوذ در داخل کشور خارج شدند و در طیف‌ها‌ی سیاسی داخلی هم نتوانستند ادامه دهنده راه و رسالت تاریخی شان باشند!.. و همین مسلح بودنشان اشتباه تاریخی و تاکتیکی است..اما بهرحال خواهان مذاکره با حکومت ایران هستند.
-- من این حکایت و داستان شما ایرانی‌ها‌ را نمی‏دانم....بهتر است به اهواز و خوزستان و مهاباد کردستان و بلوچستان نگاه کنید و ببینید که حکومت چگونه دارد با قومیت‌ها‌یش برخورد می‏کند..همین رادیو فردا - ایستگاه رسمی فارسی زبان ما - اعلام کرد که ۲٨۰۰۰ اهوازی در ۱۰ ماه گذشته در زندان بسر بردند و چندین جسد را از رودخانه کارون گرفتند که روی آنها علایم شکنجه به چشم می‏خورد. .
* اما امثال همین سمینارهای غیر کارشناسانه است که حساسیت‌ها‌ را در داخل حکومت بیشتر می‏کند!
 ...من با حکومت فعلی ایران مشکل دارم چون منافع کشورم به خطر افتاده است!. .و می‏خواهیم اقدام کنیم
* البته اقدام از دیگاه شما یعنی حمله !....و یعنی چه رابطه و چه حمله به ایران به خاطر منافع آمریکا است؟ --
خوب مسلما!..آقای خامنه ای تصور می‏کنند که اراده آمریکا را خرد کرده اند...با این هجوم عظیم سلاح و تروریست و...که به داخل عراق روانه کرده اند
 * خوب چرا آمریکا تا به حال اثبات نکرده ؟!
-- بله!..اما چه دلیلی داره ؟..اینطورها هم نیست!..انها مشکل آفرین شدندو شواهدزیادی هم هست که سربازان آمریکایی را در فلوجه و هیلا می‏کشند...و در مقالاتم هم گفتم - که لابد خوانده اید - که ایران دراد با ما می‏جگد نه عراق!..مثل اوایل ماه مارس که چندین کامیون از کردستان ایران به کردستان عراق آمد و پر از گاز سمی بودند!
* حوب چرا رسما اعلام نکردید ؟
 -- کردیم!..در کردستان نیروهای عراقی آنها را متوقف کردند و حتی درگیری نظامی هم به وجود آمد و رهبر آنها هم در زندان یکی از احزاب کردی است و او اعتراف کرده که برای سپاه پاسداران ایران دارد کار می‏کند...پنتاگون هم این مدارک و شواهد را دارد. .اما خوب پشت قضیه را گرم نگرفته و سرد بر خورد می‏کند!
* اما الان که مساله گفت و گو آمریکا و ایران مطرح شده
 -- گفت و گو چیزی را عوض نمی‏کند....ایران ۲۷ سال است که با ما می‏جنگدو ما هم هر نوع موضوع قابل تصوری را با انها در میان گذاشتیمو مسایل را پیش کشیدیم اما به جایی نرسیدیم !...چون ما با دشمتی طرف هستیم که تصورش بر این است پیروز است. .اما می‏دانم که انتظار معامله و توافق داشتن با ایران برای آمریکا نوعی وقت تلف مردن است!
* شما در نوشته‌ها‌یتان هم خیلی به ایران نگاهی خصمانه دارید !
-- من با مردم ایران مشکلی ندارم...طرفدار مردم ایران هستم و جنبش مردمی و می‏خواهم ککه فقط یک نغییر دمکراتیک رخ بدهد...من که هیچ وقت نمی‏خواهم به ایران سفر کنم....بیشتر کشور خودم برایم مهم است!
*خوب چرا از مردم می‏خواهید تاوان بگیرید ؟
-- ولم کنید !..بهتره این بازی و حکایت را تمام کنیم !...شما از نوشته‌ها‌یم می‏توانید دیدگاه‌ها‌ی من را بسنجید !..به گمانم همین کتاب اخیر من را ترجمه کنید بهتر است
منبع: http://sharifnews.ir/?23401