سودای قدرت دوم خردادی ها

بازار داغ بهانه گیری اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس هشتم

جماعت داعیه دار اصلاحات در ایران هر از گاهی که البته روز به روز دایره ی آن گسترده تر و شامل چهره‌ها‌ی شاخص و رهبران آنها نیز می‏شود، با موضع گیری‌ها‌ی عجولانه و اظهار نظرهای تهی از استدلال، چنان نسبت به برخی تصمیم گیریهایی که چندان به مذاقشان خوش نمی‏آید واکنش نشان می‏دهند که پس از مدتی و با آشکار شدن دلایل این تصمیم گیریها و نیز ابعاد مثبت آن، به ناچار به گوشه ای خزیده و با به راه انداختن جنجال‌ها‌ی حاشیه ای، سعی در هدایت افکار عمومی به مسیر دیگری دارد.
یکی از این دست موارد که تعداد آنها به شمارش نمی‏آید، اعتراض‌ها‌ و موضع گیریهای این قوم همیشه معترض به زمان و نیز نحوه ی انتخابات مجلس هشتم می‏باشد.
شاید اگر کسی چندان اطلاع دقیقی از آرایش جریانات سیاسی کشور و نیز فعالان این عرصه نداشته باشد، دلایل و استدلال‌ها‌ی افراد منتسب به جریان اصلاح طلبی را که در ژورنال‌ها‌ و جراید اجیر شده ی خود در مخالفت و اعتراض به زمان انتخابات مجلس هشتم منتشر شده، بخواند، مطمئناً این اظهار نظرها را بیشتر شبیه یک لطیفه و جوک می‏پندارد تا مخالفت‌ها‌ی رسمی یک جریان سیاسی که خود را داعیه دار مدرنیته و شعارهای دهان پرکن می‏داند.
شاید باور کردن این موضوع برای کسانیکه در سپهر اندیشه و تفکر خویش درک درستی از مسائل مختلف سیاسی کشور دارند، سخت باشد که مرتضی حاجی یعنی مدیر بنیادی که رئیس و بانی آن به واسطه ی شعار گفتگوی تمدن‌ها‌یش دائم در سفرهایی با موضوعیت این شعار به سر می‏برد، دلیل خود برای مخالفت با زمان انتخابات مجلس هشتم در 23 اسفند را سوء استفاده ی جریان مقابل از فضای معنوی آن هنگام جامعه به واسطه ی ایام اربعین حسینی بر می‏شمرد. و یا اینکه آن دیگری مجلس به لباس پیامبر که مصادیق مدرنیته را فقط گردش در چت روم‌ها‌ و وبلاگری می‏داند، با احساس یک توهم توطئه، این زمان را به این دلیل مناسب برای انتخابات نمی‏داند که به دلیل تعطیلات سال جدید مردم فرصت و وقت و یا انگیزه ی پیگیری نتایج انتخابات و تخلفات صورت گرفته!!! در آن را نخواهند داشت، ضمن اینکه نزدیکی به زمان سال جدید و شوق و اشتیاق مردم باعث عدم اشتیاق آنها برای استماع برنامه‌ها‌ی تبلیغاتی کاندیداها شده!! و در نتیجه انتخاب پرشوری صورت نخواهد گرفت.
این قبیل استدلالات- بخوانید بهانه گیری‌ها‌- و موارد دیگری هر چند که در بدایت امر بسیار ناشیانه و تمسخر آمیز به نظر می‏رسند، اما دیگر اقدامات همراستا با این موج بهانه گیری و نیز اطلاع کذب رسانی آنها در جراید خود، خبر از دسیسه ی این قوم برای انتخابات آتی مجلس می‏دهد.
دیدارهای مکرر گروههای این جریان با‌ها‌شمی رفسنجانی که از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به ریاست شهربانو امانی شروع شد و در ادامه گروههای دیگر را نیز در برگرفت، و اعلام این موضوع به عنوان تیتر درشت در جراید مذکور که خواست این گروهها از‌ها‌شمی، تلاش وی برای سلامت و صحت برگزاری انتخابات است، از جنگ تبلیغاتی و رسانه ای این جریان با نهادهای ذی ربط در برگزاری انتخابات خبر می‏دهد.
این عده که با راه انداختن چنین تبلیغات تهاجمی در صدد تأیید صلاحیت عده ای معلوم الحال هم کیش خود توسط شورای نگهبان هستند، هدف دیگری را نیز دنبال می‏کنند که به نظر می‏رسد مراد اصلی آنها از این جنگ تبلیغاتی همین باشد.
این جماعت که همواره در توجیه شکست‌ها‌ و ناکامی‌ها‌ی خود انگشت اتهام را به سوی دیگران نشانه می‏روند، اینبار گویا خود به خوبی درک کرده اند که هیچ جایگاهی در نزد مردم به واسطه ی عملکرد گذشته ی خود و نیز فعالیت‌ها‌ی مستمر و مورد قبول دولت نهم و مجلس هفتم در خدمت رسانی و برآورده کردن مطالبات مردم، ندارند اکنون با تلاش برای ایجاد توهم توطئه در سلامت انتخابات در فضای سیاسی کشور، به نوعی درصدد توجیه شکست احتمالی خود در انتخابات مجلس هشتم هستند، تا اینبار نیز دلایل شکست خود را در جای دیگر نشان دهند.
در توجه جدی و حساسیت مردم نسبت به تحولات سیاسی جامعه هیچ شکی نیست و دلیل این ادعا، دگرگونی‌ها‌ی اساسی در نظام مدیریتی و اجرایی کشور به واسطه ی عقاید برآمده از سلیقه ی مردم در انتخابات است. مردمی که نه تنها تعطیلات عید نوروز و نیز ایام سوگواری سالار شهیدان نمی‏تواند توجه آنها به مسائل سیاسی کشور که با منافع و مطالبات آنها گره خورده است، را تحت الشعاع قرار دهد، بلکه سالهای اولیه ی، انقلاب و فضای خاص آن زمان جنگ تحمیلی که مراتب حساست زا تر از عید نوروز هستند، نیز نتوانست عزم و اراده ی مردم را نسبت به این مهم تحت الشعاع قرار دهد.
باید گفت که همانطور که پیشتر اشاره شد، جریان دوم خرداد نیز همانند اقدامات و غوغا سالاری‌ها‌ی دیگر خود، از این اقدام نیز طرفی نخواهد بست و مطمئناً دست و پا زدن در باتلاق باعث فرونشستن و غرق شدن سریعتر آنها خواهد شد.


انتهای پیام/ شناسه: 5341   منبع: http://www.sepehrnews.ir/?p,5341