خاتمی نیوز- نقدهایی در جستجوی فهم و اصلاح

بهبوداوضاع جهان درگرو برخوردفعالانه ونقدمتعهداست.شعاراصلاح طلبی رابرخی دادندولی درعمل...

خاتمی نیوز- نقدهایی در جستجوی فهم و اصلاح

بهبوداوضاع جهان درگرو برخوردفعالانه ونقدمتعهداست.شعاراصلاح طلبی رابرخی دادندولی درعمل...

متاسفم برای محمدخاتمی و اکبر هاشمی و حسن روحانی و ....

بالاخره موسویان اعتراف کرد: اشتباه کردم! چاپ
Imageچندی قبل که نمایشگاه نفت و گاز در ایران برگزار شده بود، سیروس ناصری به ایران آمده و در حالی که تحت تعقیب قرار داشته، موسویان وی را از اوضاع مطلع کرده و ناصری نیز سریعا کشور را ترک می کند.

با سپری شدن روزهای متمادی از دستگیری سید حسین موسویان و در حال حاضر آزادی با وثیقه وی، خبرنگار بولتن به اطلاعات جدید و مهمی در پرونده موسویان دست پیداکرده است.
به گزارش خبرنگار بولتن؛ موسویان که در سال گذشته به روال معمول خود در سفرهای طولانی به خارج از کشور، 50 روز مسافرت خارج از کشور داشته و از سوی دیگر، از چند سال قبل ، یک سری مصوبات شورای عالی امنیت ملی به دست بیگانگان افتاده بود پس از بررسی های امنیتی چنین احتمال داده می شد که این اقدام توسط وی صورت گرفته باشد. چرا که مذاکره کننده ارشد پرونده هسته ای در دولت اصلاحات، ملاقات های زیادی با افراد تحت پوشش طرف های اروپایی و دیپلمات های غربی داشته که برخی از آنان به طور قطع از افراد سرویس های امنیتی غرب بوده اند و با این حال موسویان به راحتی با آنها صحبت کرده و اطلاعات بسیاری را به آنها منتقل می کرده است. و درحال حاضر موسویان، با توجه به اسناد و مدارک انکارناپذیر موجود، پذیرفته که طرف های مرتبط با وی عمدتا از نیروهای امنیتی بود ه اند و گفته است که؛ اشتباه کرده و نباید به اینها اعتماد می کرد!
از سوی دیگر؛ چندی قبل که نمایشگاه نفت و گاز در ایران برگزار شده بود، سیروس ناصری به این بهانه به ایران آمده بود، و در حالی که با داشتن پرونده های متعدد امنیتی و مالی تحت تعقیب قرار داشته و باید دستگیر می شد، موسویان وی را از اوضاع مطلع کرده و ناصری نیز سریعا کشور را ترک می کند.
بنا براین گزارش؛ از جمله اتهامات دیگر معاون حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخص مصلحت، این بوده که اسناد محرمانه ای در اختیار وی بوده که بایستی آنها را تحویل مقامات مربوطه می داد، ولی با گذشت زمان او این کار را نکرده و آنها را تحویل نداده بود.
هم چنین شایان ذکر است که؛ طرف های مذاکرات هسته ای ایران، در جریان مذاکرات، اطلاعاتی داشته اند که در زمان های قبل از مذاکره و با مراجعه به موسویان آنها را دریافت می کرده و از نقاط ضعفی که ایران داشته مطلع می شده اند.    
مهمترین اتهام موسویان؛ درباره اسنادی بوده که در اختیار انگلیسی ها قرار گرفته و در نهایت به دست سرویس امنیتی mi6 انگلیس افتاده بود . این اسناد در مورد پایگاه های نظامی امنیتی  ایران در اروپا بوده که طی بخشنامه ای به آنان توصیه شده بود که در زمان حمله احتمالی آمریکا به ایران ، چه اقدامات و تصمیم های باید اتخاذ کنند.
این گزارش که سه نسخه بوده است؛ یکی در اختیار حسن روحانی، دیگری در اختیار علی یونسی و آخری هم در دست حسین موسویان بوده است. و بعدها مشخص شد که نسخه ای که در دستان موسویان بوده در اختیار انگلیسی ها قرار گرفته است!
گفتنی است که قبل از دستگیری موسویان، به آقای هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی اطلاع داده شده بود و بعد از دستگیری وی نیز این دومقام و برخی دوستان سابق موسویان، تلاش های زیادی را برای آزادی وی انجام می دهند. از جمله، در دیداربا یکی از مقامات عالی رتبه نظام، از او تقاضای پادرمیانی وآزادی موسویان را می کنند که جواب می گیرند: من در این ماجرا دخالتی نمی کنم و ماجرا باید به صورت عادی پیگیری شود. و در نهایت با تلاش روحانی و هاشمی و هماهنگی و درخواست از یکی از مقامات ارشد امنیتی کشور، وی را متقاعد به آزادی موسویان با قرار وثیقه می کنند و در حال حاضر موسویان با قرار وثیقه 200 میلیونی آزاد است ولی تحقیقات و بازجویی ها از وی ادامه دارد.
گفتنی است که پیرو دستگیری موسویان؛ م - س و م – و هم احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته اند. هم چنین شنیده ها حکایت از آن دارند  که یکی از کارمندان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این ارتباط و به اتهام جاسوسی دستگیر شده است.


 منبع: http://bultannews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=746&Itemid=1

نظرات 3 + ارسال نظر
علی رضا 16 تیر 1386 ساعت 11:38 ق.ظ http://alirezaedalat.blogfa.com/

آماده تبادل لینک هستید؟

شنیده نشده 16 تیر 1386 ساعت 12:57 ب.ظ http://www.nashenidani.blogfa.com

عالیه دستتت درد نکنه

ایران ۱۴۱۴ 16 تیر 1386 ساعت 02:06 ب.ظ http://www.iran1414.com

دوست عزیز سلام!
وبلاگ بسیار جالبی داری؛
برای تبادل لینک آماده ام...
اگه دوست داشتی می تونی روی سایت در قسمت لینک ها، لینک سایت خودت رو اضافه کنی!
خوشحال می شم ببینمت.
خداحافظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد